TW
0

El 30 per cent de les ofertes de feina es faran exclusivament a través de la xarxa l'any que ve, mentre que la premsa retindrà el 70 per cent restant, segons un estudi sobre recerca i selecció de feina realitzat per CanalCV. Aquest estudi, realitzat sobre un univers de cent de les principals empreses espanyoles, reflecteix que el cinc per cent utilitza els portals d'ocupació com a via principal de reclutament de nous treballadors, xifra que augmentarà fins a un 55 per cent l'any 2005. Segons CanalCV, Internet és percebut avui com un instrument i un punt de trobada, àgil i eficaç, entre aquells que ofereixen feina i aquells que en busquen, a més de constituir una «important» eina d'estalvi de temps i costos per a les empreses que el fan servir com a via per reclutar nous treballadors. El cost mitjà per lloc de treball cobert a través de la via en línia és de 125.000 pessetes, davant les 210.000 pessetes que inverteix una companyia en la contractació de personal a través d'especialistes i el milió de pessetes que inverteix fent-ho a través de la inserció d'anuncis en premsa estatal d'àmplia tirada. Així, l'estudi realitzat per CanalCV i els alumnes d'Euroforum, indica que un 24 per cent de les empreses enquestades utilitzen la xarxa, i principalment la seva web d'empresa, en la recerca de treballadors sense experiència, mentre que un 22 per cent ho fan per trobar professionals amb experiència en el seu àmbit de mercat.