TW
0

Les operacions a través d'Internet originen entre un 20 i un 40 per cent de les reclamacions que atenen les entitats emissores de targetes de crèdit i dèbit, malgrat que el comerç electrònic només representa un dos per cent de les vendes que es realitzen amb mitjans de pagament. Així ho ha explicat avui el subdirector cap de la divisió de mitjans de pagament de la SECA, Santiago Ballesteros, afegint que per a les entitats emissores és un problema identificar si ha estat o no el titular de la targeta qui ha ordenat el pagament. En el IV Congrés Internacional de Targetes, organitzat per Visa Espanya, el responsable de la Confederació Espanyola de Caixes d'Estalvis ha afirmat que l'alt percentatge d'incidències provocat per l'ús de les targetes a Internet contrasta amb el seu baix ús en els pagaments en línia. Segons l'opinió de Ballesteros, la identificació del titular és un problema més important que el risc de frau en si mateix, ja que a Internet, els clients poden rebutjar els pagaments si consideren que s'han realitzat de manera fraudulenta i són els comerciants els qui, en última instància, assumeixen les pèrdues. Les entitats emissores són les encarregades de processar les reclamacions, el que, segons Ballesteros, porta aparellats «tràmits manuals molt costosos».