Els webs femenins a Internet ofereixen una imatge «devaluada i sexista» de la dona, segons l'AUC

TW
0

Els llocs web femenins disponibles a la xarxa ofereixen una imatge «sexista i tradicional» de les dones, associades als tòpics presents en les publicacions femenines més tradicionals, segons un estudi dut a terme per l'Associació d'Usuaris de la Comunicació (AUC) en el qual s'ha analitzat el contingut temàtic de llocs específics dirigits a dones. Segons l'AUC, els webs se centren «gairebé exclusivament» en la cura del cos, en el sexe i l'entrenament, sense tenir en compte l'actualitat, la informació política o econòmica, la cultura, el món empresarial o l'esport, parcel·les dirigides al públic masculí. Les úniques referències a l'actualitat se centren en la crònica rosa, 'el noi del mes' i notícies sobre moda, glamur i famosos. L'estudi assenyala a més que el tractament d'aquells temes considerats «genuïnament femenins» es fa d'una manera especialment «frívola i superficial». En aquest sentit, els continguts de salut se centren gairebé exclusivament en les dietes, incloent també informacions sobre sistemes de diagnòstic «dubtós» com la iridiologia o sobre «exercicis per mantenir-se en forma mentre es fan les feines de casa». A més, les pàgines de sexe es refereixen a la preocupació per aconseguir satisfer millor l'home estimulant-li l'ego, passant pel recurs al taoisme, en el qual «la dona està considerada com l'aigua i l'home com el foc», denuncia l'AUC. Els temes de bellesa, moda, maquillatge, gimnàstica i cel·lulitis són els més recurrents. Cuidar la imatge externa a partir dels cànons preestablerts i regles per «treure't profit i arribar sempre espectacular al teu destí».