TW
0

Uns 500.000 vehicles de diferents marques i models, equipats amb accés a Internet i identificadors de veu, sortiran al mercat aquest any en els EEUU, segons previsions de fabricants i experts que recolleix avui la premsa de Nova York. Mitjançant la utilització de connexions mòbils de telefonia, el conductor tindrà accés a la xarxa cibernètica i podrà demanar a la computadora que llegeixi el correu electrònic o les darreres cotitzacions bursàtils, afirmen els experts consultats pel diari «The New York Times». Avançats programes informàtics amb capacitat per identificar veus «traduïran» les ordres en operacions que, en principi, es limitaran a un reduït menú, i el resultat podrà sentir-se pels altaveus interiors del vehicle. No tots els experts estan convençuts de que el consumidor acceptarà aquestes innovacions, relacionades amb les nombroses hores que el nordamericà mitjà passa al volant del seu automòbil cada dia. «Crec que molta gent no vol parlar al seu automòbil. Preferiran que els seus vehicles es mantenguin en silenci i els deixin conduir», declarà Jack Trout, president d'una firma d'estratègia comercial. Altres diuen que molts nordamericans han convertit els seus automòbils en substituts de les seves cases i oficines i que, de la mateixa manera que s'han instal·lat complements per prendre cafè o menjar durant la conducció, aquests nous equipaments els permetrien treballar durant els desplaçaments.