Usuaris d'Internet qu¡lifiquen la fusió AOL-Time Warner de fenomen sense precedents

TW
0

El president de l'Associació d'Ususaris d'Internet, Miguel Pérez, ha assenyalat avui, en declaracions a Europa Press Televisió, que la fusió de les empreses American On Line (AOL), el gegant d'Internet, i Time Warner, líder mundial de l'oci i la comunicació, és «un fenomen sense precedents en l'àmbit econòmic». No obstant això, ha assegurat que «desperta una certa preocupació, des d'el punt de vista de l'usuari, en la mesura que concentra poder mediàtic, poder econòmic i un gran coneixement sobre les persones que accedeixen a través d'aquest macroportal a la xarxa». En aquest sentit, Pérez ha explicat que amb aquest tipus de fusions es crea «un monstre que té tota la informació de molta gent i capacitat d'influenciar». «El poder de coneixement d'aquella macroempresa és terrible», ha reiterat. Segons el president de l'Associació d'Usuaris d'Internet, «a curt termini és possible que l'usuari -d'AOL Time Warner- tingui més serveis, més continguts i que fins i tot siguin més barats», però ha reiterat que l'usuari també perd capacitat d'elecció. «AOL abans era un volta d'accés que tenia la llibertat de posar els continguts que estimés interessants pels usuaris. Ara, en estar lligat al grup mediàtic (Time Warner) utilitzarà aquest canal per difondre els seus continguts», ha explicat. Encara que ha assegurat que a curt termini la macrofusió no tindrà una gran influència, ha reconegut que «aquests fenòmens es plagien i es transmeten», per això ha avançat que «probablement veurem a Espanya i a Europa fusions com aquesta, en què el poder econòmic s'alia amb el poder mediàtic». A mig termini, segons ha assegurat, la unió entre les dues companyies nord-americanes «serà un model a imitar, o no imitar, en funció del desenvolupament que tingui». No obstant, el president de l'Associació d'Usuaris de Internet ha assenyalat que, sens dubte, «despertarà a les grans corporacions per buscar aliances, com de fet ja està succeint amb els portals, les empreses de telecomunicacions i els grups mediàtics». Per últim, ha apuntat que «la xarxa ha de ser un espai que permeti el desenvolupament d'iniciatives àmplies, individuals i que no estigui tot monopolitzat pel capital», i ha afegit que «és bo que hi hagi competència i es diversifiqui el conjunt d'allò que pot fer l'usuari a la xarxa».