TW
0

El nombre d'usuaris d'internet sembla que arriba al límit als Estats Units, segons un estudi elaborat per l'empresa Cyber Dialogue, especialitzada en basesde dades per al comerç. Aquesta conclusió sembla coincidir amb vaticinis d'experts borsaris que aquesta setmana han advertit que lesaccions de les empreses d'internet començaran a establilitzar-se després d'haver aconseguit augments sense precedent en la seva cotització. Cyber Dialogue indicà que el creixement del nombre d'usuaris els darrers mesos de 1999 fou molt més lent que en un període similar del 1998. L'empresa indicà que la investigació revelà que hih a un onmbre important d'adults que han probat internet i han decidit no usar-lo més, o bé no veuen la necessitat de fer-ho. La notícia serà un impacte especialment dur per a moltes d'empreses que s'han llançat a la conquesta del mercat d'Internet que tingué l'auge als EUA primer amb la venda de llibres i ara inclou tot tipus de productes i serveis, de de les transaccions borsàries fins a la venda de vitamines, roba i regals, passant per la música i les entrades per al cinema. Com a conseqüència, el creixement reduït del nombre d'usuaris ha impulsat als amos de pàgines comercials a millorar els sistemes per atreure més internautes que la competència i convertir-los en clients fidels. La idea ara és aprofundir la competència perquè molt prest hi haurà massa venedors per a molt pocs compradors, advertiren fonts de la indústria informàtica. Els autors de l'estudi han recollit dades sobre el creixement de l'audiència d'internet als EUA des del 1995 fins a l'actualitat i creuen que el descens en el ritme de creixement dels darrers mesos no és una davallada passatgera. Hi ha una barrera econòmica a la qual internet sembla arribar, que és la que separa els qui tenen prou doblers com per tenir un ordinador a casa i una connexió a la xarxa dels qui no poden permetre-s'ho.