Internet aguditza la guerra entre línies aèries i agències de viatge a EEUU

TW
0

Les grans companyies aèries, que durant l'era d'Internet estan tentades cada vegada més a vendre els seus bitllets «on-line», acaben de reduir una vegada més brutalment les comissions que entreguen a les agències de viatge nordamericanes, la qual cosa ha desencadenat una guerra oberta amb els seus distribuïdors. La guerra, en un marc de referència com el d'Estats Units, està essent seguida amb atenció per les agències de viatge de tot el món, que comencen també a sufrir els cops dels seus socis aeris. Les agències de viatge nordamericanes, reunides aquesta setmana a Estrasburg, en el congrés anual de l'Asta (American Society of Travel Agents), tenen seriosos motius d'inquietut. Ha arribat el moment de redefinir ràpidament el seu ofici de base, ja que el 50-60% de la seva activitat segueix basant-se en la revenda de bitllets d'avió. En menys de cinc anys, la remuneració d'un agent nordamericà en el montant d'un bitllet d'avió ha passat en regla general del 10% al 5%, amb un màxim de 50 dòlars per una anada i tornada a Estats Units, i 100 dòlars en una anada i tornada internacional. La darrera polèmica té com a data el 7 d'octubre, quan United Airlines anuncià per al dia següent una comissió que passà del 8% al 5% a Estats Units en els vols interiors i internacionals.