TW
1

La Plataforma per la Llengua mou fitxa per a respondre a les nombroses incidències tècniques que han marcat les primeres jornades de la consulta per a triar la llengua base a l’escola, i sobretot per la impossibilitat de triar el valencià en el format vertical de la web des dels dispositius mòbils. L’entitat presentarà una queixa perquè no es compleixen els requisits sobre accessibilitat dels llocs web i aplicacions per a dispositius mòbils del sector públic, denuncia que aquests errors comprometen la transparència i la validesa del procés, i perquè vulneren el principi de seguretat jurídica i els drets dels participants.

La legislació europea i estatal estableix que les administracions han de garantir l’accessibilitat de les seves plataformes digitals. Un disseny web o una aplicació mòbil, com és aquest cas, que dificulta o impedeix l’elecció de determinades opcions en funció del dispositiu no compleix amb els requisits legalment establerts.

En paral·lel, l’entitat continua treballant per a defensar que es triï el català a l'escola i vol donar veu a la gent perquè exposi els seus motius per a triar la llengua pròpia a les aules. Per això, convida tothom a compartir els seus arguments en defensa del català a l’escola a través del formulari públic que mantindrà obert fins al 23 de març. Amb aquestes aportacions, l’entitat crearà una gran pancarta emmarcada en la campanya 'La llengua no es toca', en què figuraran els motius de la societat valenciana per a defensar l’escola en valencià, i que sortirà als carrers a la propera manifestació a Alacant el 12 d’abril.

A més, l'organització posa a disposició de tothom les banderoles per a penjar als balcons amb el lema 'La llengua no es toca'. L’entitat en va oferir a la darrera Festa pel Valencià a Benimaclet i va esgotar-ne les existències. Ara se'n poden sol·licitar al correu lallenguanoestoca@plataforma-llengua.cat. D’altra banda, a la botiga digital es poden trobar les samarretes verdes, que cada dijous omplin els centres educatius a favor de la llengua pròpia.