El 27 de maig la Plataforma per la Llengua va presentar una reclamació davant la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball de la Generalitat Valenciana per l'actitud d'un treballador de l'empresa Leroy Merlin de Massanassa, que va negar l'atenció en català a una clienta que va telefonar a l'establiment. Cal tenir en compte que la Llei de l'Estatut dels Consumidors i Usuaris disposa que «les persones consumidores i usuàries tenen dret a utilitzar qualsevol de les llengües oficials de la Comunitat Valenciana».
El Servei de Consum de València es nega a investigar Leroy Merlin per discriminar una clienta catalanoparlant
També a Ara
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
- SIAU romp el silenci entorn del mestre i cantant Miquel Roldán
1 comentari
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Acció: Una vintena de persones (o més) van en aquest establiment. Carreguen els carretons fins a dalt de tot. A l'hora de passar per caixa anuncien que no compraran res perquè es tracta d'una acció de protesta contra la discriminació lingüística. Deixen els carretons i se'n van. Aquesta acció es pot repetir tantes vegades com calgui.