TW
3

Aquest dimarts, una metgessa es va negar a atendre una pacient, Núria Cadenes, que tenia cita concertada, perquè parlava en català. Així ho ha denunciat la pacient, qui ha mostrat l'informe mèdic en què la metgessa ho ha deixat per escrit en l'apartat d'anamnesi.

La Plataforma per la Llengua denuncia aquest cas nou de discriminació i reclama a la Conselleria de Sanitat que prengui mesures contra la treballadora pública. La metgessa, en negar-se a atendre la pacient pel simple fet de parlar català, ha vulnerat drets lingüístics reconeguts i ha actuat contra diverses normatives autonòmiques i estatals, com l'Estatut d'Autonomia, la Llei d'Ús i Ensenyament del Valencià o la llei estatal de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic.

Notícies relacionades

L'ONG de la llengua està assessorant jurídicament la víctima i, a més, presentarà queixes formals davant del Síndic de Greuges i la Conselleria de Sanitat. Des de l'entitat consideren que aquest cas nou, que se suma a la llista de discriminacions recents a ciutadans catalanoparlants per part de treballadors públics, demostra que l'aprovació i aplicació -sense excepcions d'entrada- d'un pla de competència lingüística en valencià és urgent i necessària. Sense competència lingüística, la cooficialitat i el dret dels valencians a usar la llengua cooficial que desitgen en dirigir-se a l'Administració és paper banyat.

La Plataforma per la Llengua, a més, vol posar en relleu que el fet que la metgessa hagi deixat per escrit que va denegar l'atenció d'una pacient per motius lingüístics i que, per tant, la va discriminar, demostra la impunitat amb què s'actua contra els drets dels parlants de català.