TW
0

Aquestes setmanes en que molta gent fa viatges i es produeixen retards, cancel·lacions de vols i altres problemes, cal tenir en compte les següents dades:

Quan et cancel·len un vol

1 - Si la companyia cancel·la el vol 14 dies abans de la sortida t'han de retornar l'import del bitllet.

2 - Si t'avisen amb menys de 14 dies, pots triar entre ser reassignat a un altre avió o el reemborsament de l'import.

3 - Si has fet la reserva a través d'una agència de viatges, aquesta agència serà qui resolgui el problema.

Què pots reclamar?

4 - Si no et va bé el vol alternatiu que la companyia et proposa hi ha dues opcions:

  • La devolució de l'import d'aquests bitllets

  • Si et compres uns bitllets nous, és important que no demanis la devolució dels bitllets que s'han cancel·lat sinó dels nous

5 - A part d'aquest tràmit, la companyia s'haurà de fer càrrec de la compensació que pertoqui depenent de la distància del vol. L'import va des dels 250 fins als 600 euros per passatger.

6 - Si el vol es cancel·la quan no ets al teu lloc d'origen, la companyia t'ha de proporcionar hotel, manutenció, allotjament i si l'aerolínia no ho fa s'han de guardar les factures.

7 - Per fer la reclamació has de presentar aquests documents:

  • Totes les factures.

  • Tot el que acredita la circumstància.

  • La targeta d'embarcament.

Quan el vol surt amb retard

8 - A partir de les dues hores tens dret a menjar, beguda i, si cal, telefonades, transport i allotjament.

9 - A partir de les 3 hores, també se t'ha de compensar econòmicament.

10 - Si el retard supera les 5 hores pots decidir no fer el viatge i que et tornin els doblers.

11 - En cas que et trobis enmig d'un viatge, la companyia t'ha de de tornar a l'aeroport de sortida.

12 - Si el retard és per causa major, com ara condicions meteorològiques, aquests drets no es generen.

I si et perden l'equipatge?

13 - T'han d'indemnitzar amb un import que pot arribar als 1.300 euros.

14 – Sempre, la companyia aèria t'ha de donar un imprès amb tota aquesta informació.

En cas d'overbooking

15 - T'han de pagar 250 euros.

16 - T'han de dur al teu destí final el més aviat possible.

17 - Si agafes un altre vol perquè la companyia no t'ha recol·locat, s'haurà de fer càrrec de l'import del bitllet.

Font: CCMA