TW
7

Apuntaré unes quantes de les moltes causes que existeixen perquè ocorri l'abandonament precoç de l'ensenyament, ja que és un fet molt complex, encara que molt preocupant a l'Estat espanyol, i especialment a les Illes, ja que aquí quadruplicam l'objectiu que s'ha proposat la UE. En primer lloc hem d'anar a cercar-les a l'estudiant que no vol continuar. Segur que ens trobam davant una persona que no li han anat massa bé els estudis, que no ha trobat cap al·licient dins l'escola i que no veu cap necessitat d'estudiar pels objectius que té en el futur. En segon lloc, les causes s'han d'anar a cercar dins l'escola; el professorat no ha connectat amb aquest grup nombrós d'estudiants que només pensen a no tornar. Aquests alumnes veuen en el professorat persones repressores que els amarguen la vida i els causen molts problemes abans i quan els entreguen les notes. En tercer lloc, s'han de cercar les causes a la família, aquesta és el pilar fonamental per a solucionar l'abandonament, ja que molts d'aquests alumnes provenen d'unes famílies que no han posat cap expectativa en els estudis dels seus fills i filles. La família no s'ha preocupat de la feina que es realitzava a l'escola; aquests pares i mares no han acudit a l'escola si no ha estat per mor dels problemes que causava el seu fill i tot això ha fet que ja faci uns quants anys que aquest adolescent tengui el pensament posat a deixar l'escola i posar-se a treballar per un sou de misèria.

La solució d'aquest problema és molt difícil, especialment perquè no es pot modificar la família, però l'escola i el professorat poden fer-hi alguna cosa, especialment en el seguiment de l'alumnat que està en risc d'abandonament, però és imprescindible que l'Administració educativa ampliï les places dels Programes de Qualificació Inicial Professional.