TW
2

Se suposa que el proper curs la Universitat estarà preparada per a convergir en l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES) i seguir les directrius a què es varen comprometre els ministres europeus, el 1999, a la Declaració de Bolonya: cicles, graus, postgraus, noves titulacions, carreres, etc., per a facilitar la interrelació entre els universitaris dels diferents països europeus. Se suposa també que el professorat haurà fet la transició des d'una metodologia tradicional cap a una nova metodologia docent, amb la qual assumirà el paper d'orientador de l'aprenentatge, les lliçons magistrals passaran a un segon terme i s'augmentarà el protagonisme de l'alumnat, el qual es convertirà en el centre del procés educatiu; aprendrà amb mètodes actius i l'avaluació del seu aprenentatge serà contínua. Amb aquesta nova metodologia es pretén que l'alumnat desenvolupi les competències personals i professionals que necessitarà durant tota la seva vida, i bàsicament, haurà d'haver après a aprendre.

Les competències que ha d'haver desenvolupat l'alumnat en acabar la carrera es refereixen a tot el que ha après a fer, referit a la carrera que estudia o a la vida en general. Les primeres li permetran esser un bon professional i les segones es refereixen a coneixements, habilitats i actituds que li permetran esser un bon emprenedor, una persona innovadora, un ciutadà capaç d'entendre i actuar en un món on es pugui viure d'una manera sostenible, una persona adulta que es comprometi a millorar la societat, que sàpiga comunicar-se d'una manera eficaç, tant oral com escrita, en català, en castellà i en anglès o en qualsevol altra llengua i que sàpiga usar les TIC d'una manera solvent. Si la universitat posa en marxa aquesta nova metodologia, la societat estarà d'enhorabona.