TW
0

La setmana passada ja em vaig referir a l'alumnat malalt que tenia possibilitats de rebre atenció escolar a casa seva, però em va sobtar un comentari fet a l'article en el diari digital i signat per Xisca: "A la meva escola hi ha dues nines que vénen de Son Dureta amb una infermera per estar les cinc hores de classe dins una aula ordinària, són nines que tenen respiració assistida per una màquina, i sense ella moririen, però el seu cervell funciona de forma correcta. Amb les noves tecnologies aprenen i aprenen a aprendre. Haurem de fer que l'escola inclusiva aconsegueixi la participació d'aquests infants que estan exclosos dins hospitals de per vida. Anam més enllà d'una hospitalització, anam cap a la inclusió social de tots els membres que envolten aquesta societat. Així ho esper. Queden molts d'infants sense escolaritzar i que es troben d'una manera semblant que les nines que van a la meva escola".

He indagat sobre aquestes alumnes escolaritzades al Camilo José Cela, des de fa uns quants anys. El projecte d'atenció va néixer el curs 2003-2004. A Son Dureta hi vivien de manera indefinida tres pacients entre 5 i 14 anys en una Unitat de Semicrítics, amb problemes de mobilitat i dependents de sistemes artificials de respiració i d'alimentació, que requereixen una atenció continuada per part del personal sanitari. Aquest projecte es va fer amb la UIB per aconseguir millorar el nivell de vida dels pacients i desenvolupar-ne al màxim les capacitats. Es proposaven atendre'ls en els aspectes mèdics, però també en els educatius, socials i psicològics. Una manera de socialitzar-los era escolaritzar-los i així es va fer amb les dues nines; primer, durant dues hores diàries a infantil i en l'actualitat ja assisteixen a 2n i 4t de primària durant tot l'horari escolar. Entre tots eleven l'educació al màxim nivell.