Crec que m'acostaria bastant a la veritat si afirm que la majoria de centres educatius de les Illes Balears tenen en els seus projectes educatius i lingüístics el que mana i recomana la Llei, és a dir, que la llengua vehicular sigui la llengua catalana i que un objectiu primordial és que es coneguin la cultura, la història, la geografia, la literatura, els costums, les festes, les tradicions, etc., del país on està ubicada l'escola. Però en el nostre cas, la llengua, la història, la literatura, els costums, etc., fan que haguem d'eixamplar també l'estudi als altres indrets on es parla català; després es faria referència a Europa i a la resta del món. Aquesta segona part ja no és tan segur que es faci d'una manera generalitzada, especialment si segueixen els llibres de text habituals. Ja que ràpidament se sol passar a estudiar l'Estat espanyol, la seva orografia, hidrografia, història (tantes vegades tergiversada), etc.
Per tant, quan una escola o institut s'acull a algun projecte Comenius, en el qual pot participar l'alumnat des d'educació infantil fins al batxillerat i la resta de la comunitat educativa, seria normal i natural que la llengua vehicular seguís essent la llengua catalana i que els intercanvis amb alumnes de països estrangers fossin per mostrar la nostra llengua, la nostra cultura i el nostre país. Sé que existeix algun projecte Comenius en el qual s'ha fet immersió lingüística a l'alumnat estranger quan ha vengut aquí i al revés, però em tem que molts de projectes presenten el nostre alumnat en castellà, i fins i tot quan es parla de la geografia, es presenten les serralades i els rius de la península Ibèrica. I aquest és un problema més de substitució de la llengua catalana, que només té remei en actes de voluntarisme o en la consecució de la sobirania.
Sense sobirania, sempre hi perdem
28/10/09 0:00
També a Ara
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- SIAU romp el silenci entorn del mestre i cantant Miquel Roldán
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Bernadet, quan m'he referit a "aquell" no ets tu, eh? És aquella, anomenaríem persona, que només sap insultar!
Molt ben dit Xisca i Pepa i el seu conte! Bernadettttttttttttt....!!!!! A n'aquell millor ignorar-lo, només diu dois!
Com és nota que na Xisca sap del tema jajajjajajjajajaaj ni b rodat rei meva,
Toni, no sé qui ets la veritat però ets una persona, que saps coses per estar a la UIB has de saber moltes coses, primer de tot, has de saber arribar a la universitat, i sobretot a les aules, això està molt bé, el programa Comenius quasi bé és per persones que necessiten entendre la nostra cultura i el nostre país, i sobretot l'empatia emocional. Dius que alguns de per aquí dins tenen problemes emocionals, realment dius conflictes. Però saps que Els motius que provoquen l'aparició de conflictes són variats. Poden ser el resultat de diferències personals (per tenir diferents creences o valors, per diferències de personalitat...); de tendències humanes conflictives (orgull, enveja, mandra, indiferència...); o deure's a causes contextuals (l'assignació de tasques, la durada de les reunions, els estats d'ànim...). Per tant després de saber-ho, crec que en la diversitat d'opinions hi ha d'haver conflictes i emocions, no vas mal encaminat, però crec que de la manera que uses la terminologia, aquí no és l'adequada però tragiversada va mèl d'abella.Salutacions a tothom que vulgui, Antòniaaaaaaaaaaaa muaksssssssssssssssssssssssss
Les paraules anteriors anaven dedicades al personatge del còmic TONI
Ets ridícul, el fas i u ets. Tu ets profesor? però si necessites clases d'educació. Bona teràpia et fa falta. ETs un personatge de còmic...
Na Pepa i l'altre tenen veritables conflictes emocionals
Aquest Toni no s'adona que amb les declaracions q ha fet per aquí ha fet el ridicul? Quina manca d'autoestima. Seria important que parlàssim de l'inportant, no de banalitats.
Ah, i estaria bé que defensassis la teva tesi amb arguments, no només amb atacs o faltes de respecte. O no és amb ànims d'ofendre dir a una persona que té un problema? El meu primer escrit sí que podia ser un poc ofensiu per a tu, però la resta no. Torna a llegir-ho tot i siguès un poc més crític amb tu mateix, potser t'adonis de coses de les quals no n'eres conscient fins ara...
Em falta humilitat perquè tu ho diguis, simplement he comentat el que creia convenient, el teu comentari és totalment subjectiu, per tant, no en faré cas. De totes maneres et diré, en cap moment he presumit de ser professora de tal cosa, de tenir tants títols o de ser doctora de tal altra...Normalment les persones veim en els altres, els nostres propis defectes!!!