L'escola és una fàbrica d'experimentació, individual o col·lectiva, des de fa molts d'anys o des de sempre. Gràcies a l'experimentació individual s'ha pogut avançar i gràcies a la col·lectiva s'han anat sedimentant les millores. Fa temps que existeix l'experimentació individual quant a la introducció de noves tecnologies a l'aula. Mestrestant, amb coneixements suficients d'informàtica, han anat canviant i modificant l'eina rutinària de treball, i a vegades el sol fet de ser l'únic que feia aquest tipus de treball a l'escola era una motivació més; en canvi, altres lluitaven per fer que fos tota l'escola la que introduís la innovació i, quan s'aconseguia, es feia a diferents ritmes, segons l'interès i la implicació del professorat.
No pot ser que l'experimentació col·lectiva sigui introduïda a causa de la lluita política pels vots i pel poder, com va ser el cas durant el curs passat d'obligar des de la Conselleria d'Educació del País Valencià que es fes obligatòriament l'ensenyament de l'Educació per a la Ciutadania en anglès, cosa que finalment ha fracassat i ha estat revocada pels tribunals de Justícia. Tampoc no és massa correcte que se li ocorri en un moment determinat al president Zapatero que, a partir del curs que ve, el 5è de Primària s'ha de fer utilitzant un ordinador per alumne, quan la promesa electoral era un ordinador per a cada dos alumnes de tot l'ensenyament obligatori.
Al Principat es vol començar amb un programa d'escoles voluntàries que abasti fins a 10.000 alumnes i generalitzar-lo al curs següent si ha funcionat, cosa que és més correcta. S'ha de tenir en compte que no és suficient canviar i passar a llibres de text digitals, ja que el llibre de text només és una eina de treball i s'ha saber també que és necessària la formació del professorat, si no es vol abocar tot plegat a un fracàs més.
Ensenyament digital
12/08/09 0:00
També a Ara
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- SIAU romp el silenci entorn del mestre i cantant Miquel Roldán
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
I en Bernadet, on és???
A mi me gusta el llápiz y el papel...
El coneixement, per part de l'alumnat, de les noves tecnologies és important ja que és un camp molt ampli d'informació i una motivació més per aprendre conceptes de qualsevol matèria, d'una manera més divertida. Però també és important que en coneguin els seus perills, els enganys que hi poden trobar i que en sàpiguen fer un bon ús i que no sigui excessiu o substitutiu del món real. També seria interessant que la política no es mesclàs amb l'educació per aconseguir algun propòsit que no té res a veure amb aquest món, ja que és un terreny massa delicat com per jugar-hi. Bon dia a tots i a totes.
Les tecnologies no basten per aprende a aprende es necessiten com a un com a un complement dels continguts procedimentals pero no basten Per. Aprendre conceptes, i sobretot una cosa molt important les actituds i les experimentacions i socialitzacions entre altres Infants i adults.