A vegades resulta massa fàcil culpar un centre i el seu professorat de les males notes de qualsevol infant. És més fàcil que aquest fet ocorri si el centre en qüestió pertany a l'escola pública. Si a alguna família se li ocorre posar en marxa el canvi de centre per a qualsevol dels seus fills i dur-lo a un de concertat o privat, no es notaran grans canvis i els que es notin tant poden ser en el sentit d'empitjorar com en el de millorar, cosa que segurament hauria fet a l'escola on anava abans. El canvi de centre per necessitats familiars o professionals és un trastorn superable com tantes contrarietats que s'han de superar a la vida, però és molt rar i impensable que un alumne suspengui en un centre i que el problema sigui que aquest té un nivell d'exigència baix.
Ha de quedar clar que no existeixen centres de nivell baix, sinó centres o classes amb alumnes que per moltes circumstàncies no poden assolir els objectius corresponents. En tot cas, existiran centres els i les alumnes dels quals tenen el nivell baix, o classes en què l'alumnat té el nivell baix. M'agradaria que s'entengués que els centres educatius solen tenir com a meta que els i les alumnes assoleixin els objectius curriculars, que són per a tota casta d'escoles, i els i les ensenyants treballen perquè els infants de qualsevol classe assoleixi el màxim dels objectius programats. De fet, aquests són superats per gran part de l'alumnat; si n'hi ha que no els superen és per manca d'aptituds o capacitats o perquè no han assolit el grau de maduresa necessària per superar-los, o perquè la família, l'escola o ambdues els han fet avorrir la tasca diària de l'aprenentatge quotidià, o per altres causes, però aquest fet mai no es resol amb un canvi de centre.
No existeixen centres de nivell baix
08/07/09 0:00
També a Ara
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
- SIAU romp el silenci entorn del mestre i cantant Miquel Roldán
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Jo crec q els mestres no fan res.
q be
Molt bo l'escrit! Estic cansada de sentir "Aquest centre té el nivell molt baix". Si tenim en compte que el professorat va passant per diferents llocs docents, fent la mateixa feina i exigint el mateix, és l'alumnat qui posa el nivell. No vull repetir el mateix que ha dit el senyor Lladonet, però és clar que un mateix alumne, encara que vagi a diferents escoles, tendrà el mateix nivell, perquè el nivell el té ell i no el centre.
Estic en un centre de barriada baixa i mitja suc de poma, i és cert, també si la dificultat és alta, s'ha d'estar més preparat per aguantar les dificultats, però més que preparat, s'ha de ser molt fort mentalment, i bé esper que t'hagi respost.
l'aprenentatge ha de tenir un significat i avui en dia només en té l'ordinador i la play station. com voleu que aprenguin res els nins i nines del futur? si els professors encara expliquen de forma antiquada, que me deis del progrés dels mestres? no avancen gens. avorreixen els pobres nins i nines.
La tridimensionalitat de les coses es desviuen d'una forma ancestral. M'ha agradat molt que tregui aquest tema el senyor pertinent, i el comentari pertinent és molt encertat. M'ha agradat molt que s'exposi que el centre no fa a l'infant, s'ha de donar més importància a les famílies, i seguir lluitant per tenir uns fills educats sans i bons.
tambve es veuen els mals profes en un centre amb dificultat o no? s'ha d'estar més preparat que uns alters?
Xisca a quin centre estàs si es pot seaber?
Aquest comentari com diu Toni, és un gran comentari Lladonet. Jo faig feina en un centre de Palma on el nivell de la barriada és baix, el professorat es desviu per aquests infants amb problemes, ( i m'incloc). Crec que s'ha de fer molta de reflexió en un gran punt bàsic. Avui en dia educam en una societat on és diversa, amb molts d'infants inmigrants que desconeixen la llengua i la història social, i amb unes mancances grossíssimes, on els pares fan feina tot el sant dia i no tenen temps de mirar als infants a la cara, i per si fos poc, la meva escola integra infants discapacitats, nins i nines amb símdromes diverses com el dow etc. Per tant si no tenim clar que el centre no fa l'alumnat, sinó que el cervell és el qui mana, no arribarem enlloc. El professorat quant hi ha un problema és desviu pels infants, si tot és una base d'oli no es veu la qualitat del qui ensenya, perquè Lladonet, tu mateix has dit moltes vegades que els infants si són bons van solets, i l'ensenyant només mostra el camí, però quant el nivell és baixissim, qui és el que es desviu?, i per ensenyar primer han de ser els infants educats des de casa, i al meu cole educam i després ensenyam, la qual cosa empitjora encara més la situació d'ensenyament-aprenentatge.
Quin tema més bo que ha captat aquest individu