Com que el tema és complex, només parlaré de l'avaluació a ESO (etapa final de l'ensenyament obligatori), les repeticions tenen un tractament bastant objectiu i correcte aquí al costat, per part del periodista Andreu Mir. Tota la societat té certa opinió sobre els exàmens i les notes, però el professorat és qui ha d'avaluar, i les orientacions en aquest sentit des de fa dècades van encaminades cap a l'avaluació del procés d'aprenentatge i s'aconsella que les notes d'una avaluació o d'un curs siguin el resultat de moltes variables: situació inicial, treball desenvolupat, actitud adoptada, intervencions a classe, interès a aprendre, proves parcials i final, etcètera, és a dir, que la nota definitiva no es deixi mai com a resultat d'un examen.
Per tant, un avanç que s'havia fet, quan es varen suprimir els exàmens de setembre, perquè no complien les instruccions existents en matèria d'avaluació, es va tornar enrere a causa d'un atac mediàtic i de part de la societat; varen retornar, i amb ells la contradicció entre l'esperit d'una avaluació contínua i les notes corresponents a un examen (que mai no queda validat perquè mesuri el que li encomanen). Les repeticions, el nombre de matèries amb les quals s'ha de passar curs i els exàmens després d'un període de vacances són temes molt importants que afecten negativament moltíssimes persones.
És necessari un debat entre el professorat i experts en educació. Són fets que no impliquen directament el fracàs escolar, però que sí afecten els alumnes i, per tant, crec que la repetició i el nombre de matèries suspeses per poder passar a un curs superior s'hauria de deixar en mans dels equips docents de cada centre. I que un avanç tan important com la supressió dels exàmens de setembre mai no s'havia d'haver tornat enrere.
Caminar com els crancs
17/06/09 0:00
També a Ara
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
- Acusen la duquessa de Sussex, Meghan Markle, de plagiar l’escut de Porreres per a la seva marca
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Pepa, és veritat que hi ha mestres com els que tu descrius, però n'hi ha molta d'altres, la majoria, que estimen la seva feina!!! Les generalitzacions són perilloses perquè poden fer mal a un col·lectiu, s'ha d'anar alerta!
Salutacions Bernadettttt, tu sempre tan gentil!
Ja era hora que algú parlàs clar sobre els exàmes de setembre! Estic totalment en contra d'aquests tipus d'exàmens per la seva inutilitat. L'alumnat al setembre torna rovellat després de les vacances i lluny de l'entorn escolar. Com pretenem avaluar tot un curs en una sola prova objectiva? L'avaluació són moltes de coses, no només una prova. A més, l'alumnat pobre no es pot permetre ni unes classes de repàs i el que sí que pot, tanmateix no les aprofita perquè hi va a la força i desmotivat. FACEM DESAPARÈIXER ALLÒ QUE NO SERVEIX PER A RES! Bon dia
doncs emprenyaré fins que no me'ls borrin, soc lliure.
Perquè borrau els comentaris?
Guau quantes opinions.... Ara diré la meva. A vegades caminar cap endarrera, és no voler veure el que tenim endavant, perquè podem fer passetes de cranc amb ulls ben oberts, o tancar-los a la realitat que només és una. Tornar enrera, saben que el que hi havia tampoc funcionava quant ja es va eliminar, és negar la realitat. Hi ha manca de motivació i poca estimulació per part dels infants, i sempre ho diré. Quant més grans es fan pitjor és. La societat no ens ajuda gens, amb opinions tipus Tomeu, que desprestigia al món educatiu, Tomeu demostres ésser amb el teu contingut de frase poc argumentada, un tipus gens valorat per a tu mateix, tens massa ràbia continguda i ho demostres amb els teus escrits de mediació absurda. No has dit res amb contingut, si, que volies ofendre al sector educatiu però tenim una cosa que es diu educació que és el que estam intentant inculcar als nostres alumnes, amb exàmens o no, i la realitat és només una, que molts seran persones com tu, x, que desprecien tot el que els envolta, perquè mai s'han aturat a pensar una mica amb ells mateixos, i un altre tipus de persona que vol educar-se constament i ser millor cada dia, amb quin te quedes tu?