Primerament les nines no estudiaven, després ho havien de fer separades dels nins perquè s’havien de dedicar a tasques diferents, fins que es va aconseguir que estudiassin junts, encara que no es coeducassin, perquè l’escola reproduïa esquemes patriarcals i masclistes, influenciada per les famílies i la societat. No és que en l’actualitat s’hagi arribat a la vertadera coeducació, que és un objectiu perfectible fins a l’infinit, ja que accept la definició que educar és coeducar. Charo Altable, experta en coeducació, diu: "La coeducació l’entenc com una sèrie d’accions i reflexions a favor de les nines i nins, adolescents i joves que tenen com a finalitat el desenvolupament integral de tots els aspectes de les persones, cap a la construcció d’una feminitat i masculinitat que acabi amb la violència i submissió entre homes i dones, entre totes les persones i, per consegüent, que acabi amb la dominació en la construcció de la ciència, de la cultura, de l’economia i de la societat."
Coeducació
13/05/09 0:00
També a Ara
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
- SIAU romp el silenci entorn del mestre i cantant Miquel Roldán