Moren 66 persones en un atemptat contra el tren que uneix Índia i Pakistan

El president pakistanès assegura que l'atac no afectarà el procés de distensió

L'explosió originà un incendi que calcinà dos vagons de Samjhauta Express. Hi hagué centenars de ferits. Fotos: REUTERS.

TW
0

Almenys 66 persones moriren la matinada d'ahir al nord de l'Índia com a conseqüència d'una explosió que va desencadenar un incendi en dos vagons d'un tren que es dirigia a Lahore, a l'est de Pakistan, segons informaren les autoritats. A judici del Govern indi, l'objectiu de l'atemptat és minvar el procés de pau emprès entre ambdós països. Sobre això, el president pakistanès, el general Pervez Musharraf, assegurà que l'atac no entorpirà el procés de pau. El ferrocarril sinistrat, el Samjhauta Express, és un dels dos trens que foren posats precisament en marxa en aplicació dels acords de distensió. En declaracions a la premsa al lloc de l'atac, el superintendent de la policia ferroviària a l'Estat d'Haryana, Bharti Arora, va informar de 66 morts, una xifra que, va advertir, podria augmentar. Entre les víctimes fatals hi ha indis i pakistaneses, segons les autoritats índies, encara que fonts governamentals d'Islamabad van assegurar que la majoria d'elles eren de nacionalitat pakistanesa.

El gerent general del Ferrocarril del Nord, V.N. Mathur, informà la premsa que almenys 30 de passatgers ferits o cremats han estat hospitalitzats a la localitat de Panipat. L'incendi es va desencadenar abans que el tren arribàs a l'estació a Dewana, 80 quilòmetres al nord de Nova Delhi. El tren es dirigia en aquell moment de Nova Delhi a Atari, l'última estació abans de la frontera amb Pakistan, va informar l'agència PTI. Les autoritats van informar que s'han trobat dins del tren dues maletes amb bombes de fabricació casolana com també botelles plenes de benzina, per la qual cosa dedueixen que, malgrat que aquests artefactes no van arribar a esclatar, l'incendi fou provocat per algun explosiu similar. L'incendi destruí dos vagons de l'Exprés Samjhauta. Com la majoria dels trens a l'Índia, no hi ha finestres en molts vagons. Segons investigadors, almenys una de les portes dels vagons incendiats quedà soldada per la calor de les flames i alguns passatgers van quedar-hi atrapats.