United Airlines, la segona aerolínia més important dels EUA, es declara en fallida

La companyia aèrea preveu tenir enguany pèrdues per un valor de 2.476 milions d'euros

TW
0

La segona companyia aèria dels Estats Units, United Airlines, s'acollí ahir al capítol 11 de la Llei de fallides davant d'un tribunal de Chicago, en la fallida que sembla la major de la indústria aèria i la setena més important en la història nord-americana, segons va informar ahir la companyia en un comunicat.

El capítol 11 permet a una companyia funcionar amb normalitat a l'empara dels seus creditors, mentre desenvolupa un pla de reestructuració dirigit per un tribunal de fallides. «Durant el procés del capítol 11, realitzarem esforços més grans per reduir els costs. Estam desenvolupant un pla urgent de reorganització que ens permetrà emergir satisfactòriament com una gran companyia amb costs estructurals competitius», va declarar el president de l'aerolínia, Glen Tilton.

«La reorganització a través del capítol 11 és el mitjà més adequat per garantir un servei ininterromput als nostres clients en tot el món, salvaguardar el valor dels nostres negocis i actius i, finalment, emergir com una aerolínia més forta, més sana i més competitiva», va insistir.

Segons els analistes, el tribunal de fallides ordenarà una majora retallada dels salaris, la revisió de les condicions de feina de tot el personal i la reducció d'un gran nombre de vols no rendibles. La proposició de la direcció de la companyia de reduir un sis per cent la capacitat per a l'any que serà doblada pel tribunal.

L'aerolínia, que aquest cap de setmana s'assegurà un finançament per valor de 1.500 milions de dòlars (1.485 milions d'euros) per realitzar les seves operacions durant la fallida, havia d'afrontar aquesta mateixa setmana el pagament d'uns crèdits per 920 milions de dòlars.