L'Airbus topà amb una forta turbulència d'un avió abans de caure

Tots els Airbus que operen als Estats Units seran inspeccionats

TW
0

L'avió que feia el vol 587 d'American Airlines s'enfrontà amb tres forts corrents d'aire lateral poc abans de caure dilluns passat a la zona de Rockaway, comtat de Queens, a Nova York. Marion Blakey, directora de la Junta Nacional de Seguretat del Transport, assenyalà que poc després d'enlairar-se, l'avió, un Airbus A-300 amb 260 persones a bord, s'enfrontà amb dos forts corrents d'aire lateral en una direcció i amb una altra en sentit contrari. Aquestes turbulències foren creades pel vol d'un avió Boeing 747 Jumbo, de l'aerolínia Japan Airlines, que s'enlairà menys de dos minuts abans que l'Airbus.

Blakey explicà que després de la primera turbulència l'avió no registrà majors alteracions, però que vuit segons després que la segona ona de turbulències el copejàs, una ala s'inclinà i la nau començà a caure, i el fet de girar deu graus per segon va bastar per completar dos girs sencers en un minut. Les turbulències laterals a les quals quedà sotmès l'avió foren molt superiors, gairebé tres o quatre vegades més, que aquelles amb què s'enfronta un avió en situacions normals de turbulència en vol.

D'altra banda, l'Administració Federal de l'Aviació Civil (FAA) ordenà ahir la inspecció immediata de tots els Airbus A300 en servei als Estats Units després de l'accident de dilluns. Per la seva banda, un portaveu del consorci europeu afirmà que un total de 407 Airbus (242 A300-600 i 165 A310) explotats per una trentena de companyies aèries al món, seran sotmesos a inspecció.