Els agents de l'FBI que cerquen pistes per localitzar els autors
de les massacres perpetrades a Nova York i a Washigtton disposen
d'un material ben valuós: el testimoni d'alguns dels passatgers
dels avions segrestats pels terroristes, que abans de morir
pogueren telefonar als seus familiars. La passatgera d'un dels
quatre avions segrestats dimarts tingué temps de telefonar al seu
marit per un telèfon cel·lular i va informar-lo de la situació.
Barbara Olson, de 45 anys, parlà dos cops amb el seu espòs des de
l'avió que es va estavellar contra el Pentàgon. La dona contà al
seu marit que l'aparell havia estat «segrestat per terroristes
armats amb navalles i tallaplomes», que els criminals no portaven
armes de foc i que els passatgers i els tripulants, inclosos els
pilots, havien estat conduïts a la part posterior de l'avió, segons
informà la cadena de televisió CNN.
El relat d'aquesta dona, que demanava al marit «què puc fer»,
confirma el fet que les aeronaus no tan sols foren segrestades,
sinó que els pilots foren rellevats dels seus llocs per terroristes
entrenats i decidits a estavellar-les contra objectius molt ben
escollits. Ahir també es va saber que els terroristes mataren les
hosteses d'un dels aparells per fer sortir el pilot de la cabina i
prendre-li el control. Així ho declarà una font citada pel diari
Boston Herald, que explicà que els autors «començaren matant les
hostesses per divertir-se i per provocar el pilot». La font no
pogué precisar si aquestes escenes es produïren en el vol
d'American Airlines (número 11) o en el d'United Airlines (vol
175). «Molta de gent telefonà des de l'avió per comunicar que els
estaven matant. Feien trucades als familiars o al servei
d'urgències 911», indicà la font.
«Una hostessa tingué temps de trucar al marit per dir-li adéu, i
un auxiliar de vol pogué comunicar que els seus companys havien
estat assassinats, fins i tot pogué dir el número de seient d'un
dels pirates. A partir d'aquestes pistes, els investigadors
cercaven ahir frenèticament, especialment a Boston i a Florida, les
primeres pistes que poguessin conduir als autors dels terribles
atemptats. Centenars d'agents escorcollaven minuciosament els tres
aeroports (Boston, Newark i Washington-Dulles) d'on aconseguiren
partir els criminals. L'FBI disposa també del testimoni d'un
controlador aeri que pogué captar la veu dels terroristes. «Tenim
molts d'avions. No faceu disbarats i no patireu cap mal». Això
digueren els pirates al pilot d'un dels Boeing segrestats poc abans
que l'aparell col·lidís contra una de les torres.
Segons el controlador aeri, «un dels pilots obrí el micròfon de
manera que la conversa que mantenia amb el segrestador a la cabina
pogué ser sentida». I afegí que parlaven en anglès. El controlador
assenyalà que el pilot o un dels segrestadors sol·licità un
corredor aeri amb destinació a l'aeroport Kennedy de Nova York.
Mentre volava cap allà, el dispositiu que respon als senyals de
radar i permet identificar la companyia, el número de vol, la
velocitat i l'altitud a la qual es viatja va ser tallat. Tot apunta
que el dispositiu fou desconnectat per evitar que el pilot enviàs
el codi de segrest a la torre de control. D'altra banda, el Servei
d'Intel·ligència canadenc anuncià ahir que el seu territori hauria
pogut servir com a alberg dels terroristes, per la qual cosa ha
reforçat les mesures de seguretat amb els EUA.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.