L'última òpera d'Aribert Reimann, La Casa de Bernarda Alba,
basada en el text del poeta Federico García Lorca, s'estrenà ahir a
la nit al Komische Oper de Berlín, on fou acollida amb un gran
èxit, a jutjar pels nombrosos aplaudiments del públic. Reimann
repetí la brillant acollida que tingué la «première» de
l'espectacle el 30 d'octubre del 2000 a Munic. La representació de
Berlín tingué els mateixos intèrprets que a Munic, els quals també
actuaran el proper 21 de juliol en el Festival de Perelada.
La Casa de Bernarda Alba és una òpera en tres actes no
interromputs. El compositor i autor del llibret ha respectat
l'estructura del text de Lorca, encara que ha hagut de
«comprimir-lo». La proposta de Reimann crea des d'un principi una
gran tensió interpretativa que es manté al llarg de tota l'obra.
L'òpera concedeix una gran importància a la interpretació teatral
dramàtica, ja que ell escull obres consagrades contemporànies per
connectar amb el públic i cercar un llenguatge poètic.
Reimann aguanta durant tota la peça la claustrofòbia lorquiana
mitjançant tres camps de to que se sobreposen de forma dissonant i
només en alguns moments molt concrets creen una melodia. Ho fa
mitjançant quatre pianos, representatius de l'agressivitat de les
filles de Bernarda Alba. Un seguit d'instruments de vent i corda
simbolitzen el caràcter de Bernarda, mentre que els violoncels,
representen el món exterior.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.