TW
0

L'última òpera d'Aribert Reimann, La Casa de Bernarda Alba, basada en el text del poeta Federico García Lorca, s'estrenà ahir a la nit al Komische Oper de Berlín, on fou acollida amb un gran èxit, a jutjar pels nombrosos aplaudiments del públic. Reimann repetí la brillant acollida que tingué la «première» de l'espectacle el 30 d'octubre del 2000 a Munic. La representació de Berlín tingué els mateixos intèrprets que a Munic, els quals també actuaran el proper 21 de juliol en el Festival de Perelada.

La Casa de Bernarda Alba és una òpera en tres actes no interromputs. El compositor i autor del llibret ha respectat l'estructura del text de Lorca, encara que ha hagut de «comprimir-lo». La proposta de Reimann crea des d'un principi una gran tensió interpretativa que es manté al llarg de tota l'obra. L'òpera concedeix una gran importància a la interpretació teatral dramàtica, ja que ell escull obres consagrades contemporànies per connectar amb el públic i cercar un llenguatge poètic.

Reimann aguanta durant tota la peça la claustrofòbia lorquiana mitjançant tres camps de to que se sobreposen de forma dissonant i només en alguns moments molt concrets creen una melodia. Ho fa mitjançant quatre pianos, representatius de l'agressivitat de les filles de Bernarda Alba. Un seguit d'instruments de vent i corda simbolitzen el caràcter de Bernarda, mentre que els violoncels, representen el món exterior.