S'obrí una fissura de 20 metres quadrats al petrolier.

TW
0

Dinamarca s'enfronta amb la major contaminació marítima de la seva història després que un petrolier de les Illes Marshall, al Pacífic, i un vaixell de càrrega xipriota xocassin la matinada d'ahir, i causassin el vessament de 1.900 tones de petroli a la mar Bàltica. El vaixell de càrrega xipriota de 34.400 tones que transportava sucre de Cuba a Letònia, via el port alemany de Rostock, xocà amb el Baltic Carrier, un petrolier de 35.000 tones, que es dirigia cap al port suec de Goteborg.

Amb el xoc s'obrí una «fissura de 20 metres quadrats a la part davantera del petrolier», que transportava 30.000 tones de cru, i vessà un oli pesant, del qual un 20 per cent es podria evaporar abans d'atènyer les platges. El xoc es produí cap a les 00.30 hores d'ahir a la frontera marítima entre Dinamarca i Alemanya. «Es tracta de la major contaminació marítima registrada fins ara en aigües daneses», declarà Jens Hylsted, oficial de la Comandància de la Marina danesa.

«Les condicions meteorològiques, amb un vent que arriba a 17 metres per segon i ones de fins a tres metres d'altura, compliquen les feines dels equips de Dinamarca, Alemanya i Suècia que lluiten contra la marea negra», subratllà. El mal temps regnant a la zona impedí que dos dels quatre vaixells danesos de lluita contra la contaminació, Mette Miljoe i Marie Miljoe, arribassin al lloc del sinistre.

Devers les 16.30 hores, la bassa d'oli avançava a gran velocitat cap a les costes de l'illa de Falster, on es decretà l'estat d'alerta. «Som relativament pessimistes, perquè no es va poder recollir l'oli en la superfície, per culpa de les ones i del vent. Temem que ben aviat la marea negra arribi a les costes. Les taques de gasoil ja són al canal de navegació de Groensund, entre el nord de Falster i el sud de Moen, amb una velocitat de 4 nusos», declarà un oficial de la Comandància de Marina.