TW
0

Els accionistes de la constructora aeronàutica Airbus, EADS —el consorci europeu aeroespacial integrat pel grup espanyol CASA, el francès DASA i l'alemany Aéspatiale Matra— i BAE System varen aprovar ahir en el Consell Supervisor efectuat a la ciutat occitana de Tolosa el llançament oficial de l'avió A380, anteriorment conegut com a Airbus A3XX, segons fonts de la constructora.

Segons les esmentades fonts, «l'entrada en servei del reactor de passatgers del segle XXI a principi de l'any 2006 suposarà una nova era en la història del vol». Entre els seus avantatges es troben uns costs operatius entre un 15 i un 20 per cent més baixos que l'avió més gran actualment en vol; entre un 10 i un 15 per cent més d'abast, i a causa de la seva cabina més ampla, un 35 per cent més de places i un 49 per cent més d'espai disponible.

Airbus té 50 encàrrecs i 42 opcions de sis clients (Air France, Emirates, International Lease Finance Corporation, Qantas, Singapore Airlines i Virgin Atlantic) de cinc continents distints, per la qual cosa «la base de llançament per al A380 compleix els criteris fixats pels accionistes de la companyia quan acordaren el llançament comercial del programa fa només sis mesos», apuntaren les fonts.