Sa Nostra recull el testimoni de la dramàtica mirada de Kathe Kollwitz

La Sala de Paper presenta des d'avui una col·lecció dels seus millors gravats

Els autoretrats són abundants en el conjunt de l'obra de Kollwitz.

TW
0

Va ser una dona marcada per les dramàtiques circumstàncies que li tocà viure. La pèrdua del seu fill a la primera Guerra Mundial i la persecució nazi de què fou objecte compten entre alguns dels condicionants que orientaren l'alemanya Käthe Kollwitz envers una expressió artística d'intens patetisme i accentuada implicació en la reivindicació social.

El testimoni de la seva mirada és des d'avui present a la Sala de Paper del Centre de Cultura de Sa Nostra. Una selecció d'una cinquantena de gravats, modalitat artística per excel·lència a partir de la qual Kollwitz assajaria infinitud de tècniques, es reuneix en un recorregut on la misèria, la revolta popular i la mort esdevenen protagonistes.

La mostra, pertanyent a la col·lecció estatal alemanya, arriba a Palma gràcies a la col·laboració de l'Institut Goethe de Barcelona i de l'Institut de Foment de les Arts d'Alemanya. Aquí romandrà fins el 5 d'octubre, permetent a l'espectador illenc accedir a creació d'una artista «no prou coneguda, però sí reconeguda», indicà ahir el comissari de l'exposició, Biel Amer.

Fortament influenciada pel treball en obra gràfica de Goya, especialment pels Desastres de la guerra, l'obra de Kollwitz és precisa en la creació d'ambients, escenografies que sovint es tenyeixen de negre per configurar una atmosfera turbulenta i patètica. Propera també a l'estètica de l'expressionisme alemany, l'artista dóna així mateix preeminència a la figura humana, per captar-la en la cúspide de l'instant dramàtic.