L'avió de GulfAir anava amb excés de velocitat quan es produí l'accident

El pilot es trobava en «posició incorrecta» respecte a la pista

TW
0

L'avió de la companyia GulfAir que s'estavellà la passada setmana a les costes de Bahrein, en el qual moriren els seus 143 ocupants, volava a massa velocitat quan es produí l'accident, segons les primeres informacions estretes de les dues caixes negres de la nau. Ibrahim Al Hamar, secretari del Ministeri de Transports de Bahrein, va dir ahir, en una conferència de premsa a Manama, que les caixes negres del A320 accidentat mostren que l'avió «volava a una velocitat major de la normal» quan s'acostava a la pista d'aterratge de l'aeroport internacional de Bahrein dimecres de la setmana passada.

Segons Hamar, en un segon intent frustrat d'aterrar, el pilot es trobava en «posició incorrecta» respecte a la pista i, a més, mentre baixava, la velocitat de l'aire s'incrementà i, a 1.000 metres d'altitud, «començà a descendir molt ràpid». L'avió, segons va dir el responsable bahrainí, anava a una velocitat de 270 nus (500 quilòmetres per hora), «que es considera alta», i duia el pilot automàtic connectat en el seu acostament final a la pista d'aterratge, segons les primeres dades de les caixes negres, analitzades als Estats Units.

No obstant això, tant Hamar com Frank Hilltrup, membre de l'equip del Departament Nacional de Seguretat en el Transport (NTSB) dels Estats Units que participa en les investigacions, assenyalaren en la conferència de premsa que és «molt prest» per assegurar que l'accident es degué a un error del pilot. Encara que insistiren que la velocitat de l'aparell era excessiva en el moment de l'acostament, Hamar afegí que es pogué deure a «diversos factors, com el pes de l'avió, la meteorologia o el vent, que són factors que s'estan estudiant».