Les causes de la caiguda a la mar d'un avió de l'aerolínia egípcia Egyptair, en la qual moriren 217 persones el 31 d'octubre del 1999, continuen sense saber-se, informaren ahir a Washington investigadors dels EUA i d'Egipte.
La Junta Nacional de Seguretat del Transport (NTSB, en anglès) divulgà ahir un informe sobre els seus quasi deu mesos d'investigacions, manejades amb tacte per no ferir la susceptibilitat de les autoritats egípcies, que reaccionaren amb enuig per la teoria que aquesta tragèdia pogué ser conseqüència d'un acte suïcida del copilot, Gamil el Batuti.
El director de l'NTSB, James Hall, va dir ahir que encara que no hi ha conclusions sobre les causes que dugueren l'avió 767, que cobria el vol 990 de Nova York al Caire, a caure en picat a la mar a les 05.47 hores prop de les costes de Massachusetts. Hall divulgà uns 1.660 documents recollits durant les investigacions, en les quals també han treballat funcionaris egipcis, i indicà que a pesar de la intensa activitat desplegada per concretar els motius de l'accident, aquestes encara no s'han pogut determinar.
Pocs dies després del sinistre, investigadors dels EUA sospesaren la teoria que el copilot apagàs deliberadament els dos motors en un acte suïcida, cosa que rebutjaren funcionaris d'alt rang d'Egipte.