El tren d'aterratge del Concorde d'Air France sinistrat el
passat dimarts prop de París no es retractà i dos dels seus motors
tingueren problemes, segons informà la tripulació de l'aparell a la
torre de control just abans del drama.
Aquestes dades es divulgaren ahir per l'Oficina d'investigació
d'accidents (BEA), que indaga les causes del primer sinistre de
l'avió comercial més rápid del món que segà la vida de 113
persones: els 109 ocupants de l'aparell i quatre a terra.
A més de l'avaria, ja coneguda al motor número dos, que es
reparà just abans de l'enlairament a petició del comandant, els
tripulants anunciaren que el reactor número u registrà una reducció
dels seus «paràmetres» en dues ocasions, precisà la BEA.
El motor número u experimentà per segona vegada aquella pèrdua
abans que «l'avió s'inclinàs fortament cap a l'esquerra i
s'estavellàs a uns cinc quilòmetres de l'aeroport parisenc de
Roissy-Charles de Gaulle.
«Durant l'enlairament, quan l'avió superà la V1 (velocitat de
decisió), la torre informà la tripulació de les flames a la part
posterior de l'aparell», indicà la BEA en un comunicat. «Es nota en
la gravació fònica (de les capses negres) que darrere la rotació
(quan l'avió aixeca el nas), la tripulació anuncia una avaria del
motor número dos i una mica després que el tren (d'aterratge) no es
retreu», precisà.
A la nota es digué que «es recuperaren restes al llarg de la
trajectòria de l'aparell, sobretot restes de pneumàtics a la pista»
de l'aeroport.
Agregà que «la gravació dels paràmetres mostra que durant la
rotació es produí una reducció dels paràmetres del motor número dos
fins a aturar-se i un descens temporal dels paràmetres del número
u».
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.