Les restes encara romanen al lloc del sinistre.

TW
0

El tren d'aterratge del Concorde d'Air France sinistrat el passat dimarts prop de París no es retractà i dos dels seus motors tingueren problemes, segons informà la tripulació de l'aparell a la torre de control just abans del drama.

Aquestes dades es divulgaren ahir per l'Oficina d'investigació d'accidents (BEA), que indaga les causes del primer sinistre de l'avió comercial més rápid del món que segà la vida de 113 persones: els 109 ocupants de l'aparell i quatre a terra.

A més de l'avaria, ja coneguda al motor número dos, que es reparà just abans de l'enlairament a petició del comandant, els tripulants anunciaren que el reactor número u registrà una reducció dels seus «paràmetres» en dues ocasions, precisà la BEA.

El motor número u experimentà per segona vegada aquella pèrdua abans que «l'avió s'inclinàs fortament cap a l'esquerra i s'estavellàs a uns cinc quilòmetres de l'aeroport parisenc de Roissy-Charles de Gaulle.

«Durant l'enlairament, quan l'avió superà la V1 (velocitat de decisió), la torre informà la tripulació de les flames a la part posterior de l'aparell», indicà la BEA en un comunicat. «Es nota en la gravació fònica (de les capses negres) que darrere la rotació (quan l'avió aixeca el nas), la tripulació anuncia una avaria del motor número dos i una mica després que el tren (d'aterratge) no es retreu», precisà.

A la nota es digué que «es recuperaren restes al llarg de la trajectòria de l'aparell, sobretot restes de pneumàtics a la pista» de l'aeroport.

Agregà que «la gravació dels paràmetres mostra que durant la rotació es produí una reducció dels paràmetres del motor número dos fins a aturar-se i un descens temporal dels paràmetres del número u».