El motor que s'incendià en el Concorde accidentat dimarts en els
voltants de l'aeroport de París Roissy-Charles de Gaulle havia
estat reparat just abans de l'enlairament, segons anuncià ahir la
companyia Air France.
En aquest sinistre moriren tots els passatgers i la tripulació
que estava a bord de l'avió, així com quatre persones que es
trobaven en l'hotel contra el que va topà l'aparell quan no havien
passat ni dos minuts del seu enlairament. La companyia francesa
indicà que «a la seva tornada de l'aeroport JFK de Nova York el
passat 24 de juliol, la solapa del motor número 2 del Concorde es
trobava inoperant i la peça que faltava no estava disponible per
fer la reparació».
Així mateix, indicà que «l'avió podia malgrat tot partir sense
fer la reparació, ja que així ho permetia el constructor, per allò
que li va fer una proposta en aquest sentit al comandant d'abord».
«Tenint en compte la càrrega que duia, el comandant demanà de totes
totes la reparació de la peça inoperant, que va ser llevada d'un
Concorde de reserva. La reparació es realitzà en 30 minuts»,
conclogué Air France. Segons un tècnic de la companyia, la solapa
«és un mecanisme que es troba a la sortida del reactor i permet una
inversió de la potència. S'utilitza per al frenat en terra, tant en
l'aterratge com per aturar, si és necessari, el procediment
d'enlairament».
La tripulació del Concorde advertí a la torre de control que el
seu motor número dos registrava una pana just abans que
s'estavellàs, segons una fiscal del Tribunal de Primera Instància
de Pontoise, en els afores de París, Elisabeth Senot. Segons
aquesta experta, el diàleg entre la torre i la tripulació donava
compte d'un incendi i una fallida en el reactor número dos
ocorregut quan l'avió agafava velocitat en la pista.
«Hi hagué una autorització d'enlairament oferida per la torre de
control en temps zero. 56 segons després la torre de control indicà
a l'aparell que tenia foc en la part de darrere. El comandant o
algun altre de la tripulació va respondre: «fallida en el motor
número dos», segons indicà la magistrada. Segons el seu relat, «a
partir d'aquí pareix que les flames creixeren encara més ja que la
torre tornà a assenyalar-li-ho a l'aparell, mentre la tripulació va
respondre que ja no podia aturar». «Per això decidí enlairar-se i
el comandant d'abord, o el copilot, indicà que l'avió es dirigia
cap (el proper aeroport de) Bourget, és a dir, que anava a
realitzar una mitja volta en lloc de dirigir-se de nou cap la
pista», afegí.
«Va ser durant el trascurs d'aquesta maniobra de fer la volta
quan l'aparell s'estavellà contra l'hotel de Gonesse», va
assenyalar per últim aquesta responsable de la Fiscalia de
Pontoise, que ha rebut l'encàrrec de realitzar una investigació
judicial per «homicidi involuntari i danys físics
involuntaris».
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.