Carlos Giménez: «Mantenir-se en aquesta professió és tasca d'herois»

El dibuixant de còmic oferí a Sa Nostra una conferència entorn al guió

Carlos Giménez. | J.T.

TW
0

«Som pessimista davant el futur del còmic perquè no puc mostrar-me optimista enfront d'un panorama professional que no existeix. I és que mantenir-se avui dia en aquesta professió és una tasca d'herois». Amb aquestes rotundes paraules es manifestà el dibuixant i guionista de còmics, Carlos Giménez, qui ahir pronuncià una conferència en el Centre de Cultura de Sa Nostra, amb motiu del cicle Còmic Nostrum.

Sota el títol El Guió en el còmic, Giménez, que ha estat guardonat en el XVIII Saló Internacional del Còmic de Barcelona amb els premis a millor obra i millor guió per l'obra Paracuellos "és el primer pic en 18 anys que s'atorguen dos premis a un mateix autor", assegurà que el moment creatiu d'un autor depèn de la indústria ja que «només existeixes si qualcú t'edita. Perquè la millor forja d'un dibuixant "assenyalà", és publicar tots els mesos en una revista; si no, no hi ha còmic, no hi ha lectors, no hi ha dibuixant ni res».

Aquest cronista de la Transició, que trià la historieta com a vehicle d'expressió per comunicar i narrar un moment crític de la història de l'Estat Espanyol, és el creador de les vinyetes autobiogràfiques amb obres com Espanya una, grande y libre,Rambla arriba, Rambla abajo o Los professionales, en què relata les vivències del món del còmic (autors, editors i agents) a l'Espanya dels anys setanta. «En aquell moment es podia viure un gran moment d'expansió per als creadors del gènere. Ara, l'ascensor de l'historietista està baixant», apuntà. Per la seva banda, l'editor de Glénat, Joan Navarro, qui juntament amb el teòric Jesús Cuadrado, encapçalaren després una taula rodona, garantí la «supervivència del tebeo» gràcies a les noves tecnologies i possibilitats en matèria de disseny i maquetació que faciliten l'autopublicació.