Rigor i didàctica a la nova «Història de les Balears» per a estudiants d'ESO

TW
0
C.C. Palma. Farcida de trucs didàctics, il·lustracions fotogràfiques i gestada amb rigor d'especialista, una nova Història de les Illes Balears és a punt de sortir al mercat amb la intenció de constituir una eina complementària per a la formació en la nostra cultura dels estudiants de secundària. L'obra, editada amb el suport del Govern balear, ha estat dirigida per la historiadora Margalida Moll, encarregada de coordinar un equip de professionals especialitzats en la història de cadascuna de les Illes.

Segons explicà Moll, el llibre s'ha realitzat a partir de plantejaments molt didàctics: cadascun dels temes ve introduït per un text de l'època, té un mapa conceptual amb finalitat de simplificació i es completa amb la proposta d'activitats a realitzar per tal d'aprofundir en el coneixement. També per facilitar l'aprenentatge s'ha dividit la història, des de l'antiga fins a la contemporània, en quatre grans períodes als quals s'ha assignat un color per facilitar-ne l'associació visual.

Concebuda com a eina complementària, mai com a llibre de text, aquesta Història de les Illes Balears destaca per la riquesa de les seves il·lustracions, en la gran majoria fotografies d'excel·lent resolució, mapes i plànols, que arriben als estudiants gràcies a una gran col·laboració d'entitats, institucions o fins i tot de particulars, com en el cas del plànol de la ciutat de Palma de Calbet.

Tot i que el volum sigui adient com a instrument per manejar a les aules, Margalida Moll destacà també la possibilitat de prendre'l com a llibre de lectura, precisament «per la seva part interactiva, perquè el plantejament de preguntes i el llenguatge engrescador atreu l'atenció». Per això mateix, el llibre esdevé un excel·lent obsequi per convidar a «estimar la pròpia terra», un element per «acostar-nos a la nostra cultura, integrador tant pels foranis com pels d'aquí».