El ministre de Ferrocarrils indi, Nitish Kumar, dimití ahir
mentre els serveis d'auxili continuaven intentant treure devers 200
cadàvers i ferits atrapats sota els ferros torçats amb l'ajuda
d'enormes grues, en la major catàstrofe ferroviària de la història
de l'Índia, ocorreguda dilluns a Bengala occidental. Kumar assumí
la seva responsabilitat en la catàstrofe ferroviària. Kumar informà
al primer ministre, Atal Bihari Vajpayee, que no acceptà la
dimissió i l'indicà que devia continuar en el càrrec.
Funcionaris de l'oficina de ferrocarrils de Guwahati indicaren
ahir que el balanç oficial de la col·lisió de dos trens de
passatgers era de 240 morts i més de 300 ferits greus. No obstant
això, els socorristes indicaren ahir que havien tret ja 275
cadàvers.
«Però hi ha tres o quatre vagons bolcats uns sobre altres que
encara no han tallat les màquines i temem que la cifra final de
morts sigui superior als 400», va dir un funcionari. La tragèdia
tingué lloc la matinada de dilluns quan l'exprès Brahmaputra Mail,
que es dirigia a Nova Delhi, topà amb l'Abodh-Assam Express, amb
destí a Guwahati, a Gaisal, a 80 quilòmetres al sud-oest de
Jalpaiguri, en la frontera dels Estats de Bengala occidental i
Assam. Empleats del ministeri de Ferrocarrils suggeriren que la
catàstrofe podria deure's a una mala senyalització o a un error
humà. «Hem duit grues de Guwahati, que començaren ja a treballar»,
va dir el jutge del districte, R.S.B. Singh. «Encara hi ha molts de
cadàvers atrapats, però necessitam les grues per obrir els vagons»,
afegí.
Els responsables del Ministeri creuen que en cada tren hi havia
uns 1.000 passatgers. Bijan Sahu, del Col·legi Mèdic de Bengala
Nord a Siliguri, a 80 quilòmetres del lloc de la catàstrofe, va dir
que el seu equip estava tractant d'atendre nombrosos ferits, alguns
dels quals es trobaven en estat crític.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.