Concretament, s’han detectat correus electrònics i missatges de text que es fan passar per l’organisme estatal amb l’excusa d’incidències o sancions en la declaració, reemborsaments o una notificació pendent. Els remitents poden ser ‘Hacienda’ o ‘Agencia Tributaria’ i fan servir reclams com ‘Aviso importante’, ‘Notificación disponible’ o ‘Incidencia grave en su declaración’.
L’objectiu d’aquestes campanyes a través del correu electrònic o els missatges de text és robar dades personals i bancàries o credencials d’accés al correu electrònic, és a dir, usuaris i contrasenyes. Aquestes dades es poden fer servir per a fer estafes més personalitzades a través de l’enginyeria social o bé per a vendre-les al mercat negre.
L’Agència Estatal de l’Administració Tributària (AEAT) és un dels organismes públics més suplantats a tot l’Estat, especialment durant la campanya anual de la declaració de la renda. Per aquest motiu, Hisenda insisteix a la ciutadania que mai demana informació personal ni bancària a través de correus electrònics, missatges de text ni trucades, sinó que ho fa a través del correu postal certificat, la seva plataforma digital o la seva aplicació.
Cal recordar que els ciberdelinqüents fan servir estratègies per a espantar o posar nervioses les víctimes i provocar una reacció ràpida i poc meditada. Per això, apunten que sempre que estigueu davant d’un correu electrònic o un missatge de text que vos avisa d’una multa pendent de pagament, d’una notificació molt important sense llegir o d’un reemborsament amb un temps limitat per a reclamar-lo, el més probable és que es tracti d’una estafa.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.