El secretari d'Estat de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana en funcions del Govern espanyol, David Lucas, ha explicat, després de conèixer-se que el Congrés ha aprovat la investidura de Pedro Sánchez com a president del Govern espanyol, que de cara a la nova legislatura, el Corredor Mediterrani serà «una prioritat».
Durant la seva intervenció en el 7è Acte Empresarial del Corredor Mediterrani que se celebra en Ifema-Madrid, Lucas ha destacat que per a aquest projecte estan licitats fins a 6.000 milions d'euros.
Així, encara que ha reconegut que el Corredor Mediterrani porta «anys de retard», ha destacat que durant els últims cinc anys se li ha donat un impuls «com mai».
Quant al futur, Lucas ha assegurat que es pararà esment no sols en el que concerneix la conformació de la infraestructura, sinó també per a avançar en les xarxes europees de transport, perquè s'avanci en normativa europea alhora que s'avança en el corredor.
Quant a la connexió entre Almeria i Catalunya Nord, ha assegurat que estarà acabada de cara a 2026. No obstant això, Lucas no s'ha aventurat a dir una data sobre quan es finalitzarà el corredor a nivell global, encara que ha assegurat que es treballa «perquè estigui acabat al més aviat possible».
«Les dates les carrega el diable», ha comentat el secretari, que ha afirmat que intentaran que per a 2030 estigui acabat «el màxim possible» i que estigui tot publicat i en marxa.
Quant a la presidència espanyola, que finalitza amb l'any 2023, Lucas ha manifestat que espera que es pugui «donar un impuls» en el que concerneix el món del transport a nivell europeu.
A més, ha fet especial esment a la connexió amb França, per la seva proximitat al Corredor Mediterrani i les possibilitats de facilitar l'accés a Europa.
De fet, el passat dia 9 de novembre va sortir de Barcelona el primer tren sense canvi de locomotora per a fer el recorregut cap a Tolosa de Llenguadoc i Lió.
Així mateix, Lucas ha anunciat que abans de cap d'any es traurà el full informatiu de la connexió entre Almeria i Granada i ha recordat que s'estan duent a terme tasques quant a terminals logístiques i accessos a ports ferroviaris.
8 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Tanmateix el corredor mediterrani no passarà per Mallorca. Potser seria hora de reclamar un pont o un túnel. Ah, no, túnel no que fa venir mals records! Si demanam el pont ens diran que no l'hem de menester perquè ja tenim la segona festa de Nadal.
El PSOE ha de reconèixer que gràcies a Catalunya en les eleccions passades ha tengut opcions de comandar, i aquesta setmana gràcies a ERC i Junts pot governar Espanya. D'altra forma estaríem en una dictadura retrògrada i cavernícola com, per desgràcia, tenim a les Balears. PSOE fes això que et demanam els Països Catalans, mostra't un poc agraït que a la fi tambe acabarà beneficiant al conjunt de la societat espanyola, perquè supos que, al manco, no sou tant curts com els nazi-fatxes de la faes.
Pero passarà pel Mediterrani o serà la porqueria aquesta que volen fer passar per la Espanya buida, que ho seguirà estant ben igual, tot per evitar bones connexions entre els PPCC?
Gràcies per publicar l'anterior comentari, acudit. I ja que no ha fet gràcia, tampoc no em fa llegir-hi "Toulousse" quan en la nostra llengua és "Tolosa del Llenguadoc" i en francès "Toulouse". De vegades sembla que hi ha ciberatacs que canvien els texts i ens colonitzen. I parlant seriosament, quin impacte mediambiental, turístic i cultural pot tenir enllaçar Catalunya (la catalanofonia) amb França, la resta d'Europa i Àsia? Bon 🙂 de setmana.
Ya lo han pagado, què no vos enterau. Amb es doblers què surten de catalunya i de balears és com vos pagau es capricis quan altres tenim necessitats. Per això deim què ens espoliau, per no dir-vos lladres.
No hay ninguna necesidad de que llegue a Cataluña. Si lo quieren, que lo paguen
Contracta Rafa Nadal per a la selecció d'atletisme i Puigdemont denunciant a la UE que era un altre tipus de corredor.
I tots sabem enèsimament què seguirà essent enèsim...