TW
2

La Plataforma per la Llengua ha mantengut una reunió aquest dilluns, a la ciutat de València, amb representants de l’empresa de supermercats Consum. La trobada ha servit per a traslladar la preocupació de l’entitat pel canvi de criteri en l’etiquetatge de nous productes, que només disposen de denominació en castellà. L’entitat considera que Consum és un referent en la promoció del català en l’àmbit comercial i demana a l’empresa que continuï treballant per a millorar-ne l’ús en l’àmbit oral i escrit. En aquest sentit, la Plataforma per la Llengua s’ha oferit a assessorar l’empresa per a incrementar l’atenció al client en la llengua pròpia.

Durant la reunió, els representants de la Plataforma per la Llengua han explicat la importància de continuar treballant en català per mantenir la imatge de l’empresa i els drets dels consumidors del territori. L’entitat considera que l’etiquetatge en català ha d’estar present en la totalitat dels productes dels supermercats, per a garantir la igualtat lingüística. Per això, la Plataforma per la Llengua ha demanat a l’empresa que millore l’atenció al client en la llengua pròpia.

A més, l’ONG del català va recordar a l’empresa que el fet de no etiquetar en català els productes que també distribueix a Catalunya representa vulnerar els drets lingüístics dels consumidors que queden recollits en la Llei del codi de consum, recentment validada pel Tribunal Constitucional.

La trobada també ha servit perquè l’entitat presenti les dades dels establiments Consum de la CatalApp. L’aplicació de la Plataforma per la Llengua acumula 94 establiments de la cooperativa valorats, 41 al País Valencià i 53 a Catalunya. Les valoracions indiquen una millor puntuació de l’empresa en l’atenció escrita que en l’oral. Per aquesta raó, l’entitat ha demanat a l’empresa que millori l’atenció al públic en català, amb l’objectiu de teixir complicitats amb la ciutadania, comprometent-se en la normalització lingüística des de l’àmbit comercial.