TW
12

Una dependenta d’un establiment de la comarca de la Marina Alta al País Valencià narra la falta de respecte a la llengua per part d'uns clients forans en un cas que, diu, es repeteix amb massa «normalitat».

Ho explica una dependenta d’un establiment del centre comercial Portal de la Marina, a Ondara. El cas que narra va succeir, assenyala, aquest passat diumenge, quan atenia la caixa.

Descriu que, en comunicar-li a un matrimoni el preu d’un article a l’hora de cobrar-lo i fer-ho en valencià, la reacció de l’home va ser respondre-li irat: «Mira, bonica, si em parles en japonès t'entendré mai», comenta que li va dir. A continuació s’iniciaria un diàleg en el qual la jove li demana, sense problema a fer-ho en castellà, que ja que ve de fora almenys respecte la llengua del territori. La rèplica del turista va ser tòpica: «La teva llengua no ha de ser altra que no sigui l’espanyol, que per això som a Espanya». En un altre moment, el client arriba a afirmar, segons el relat de la caixera, que els qui viuen aquí «viviu gràcies a nosaltres i per tant ens heu de tenir un respecte».

No obstant això, la conversa que reprodueix aquesta jove de Pego en el seu perfil de Facebook, que ha generat moltes reaccions de suport, és molt més àmplia.