L’aeroport de Ciudad Real queda sense vols comercials

Vueling suspèn l’activitat a l’aeròdrom manxec, que continuarà obert. La infraestructura, la primera de caràcter privat a l’Estat espanyol, es troba en concurs de creditors i en un procés d’ERO

Els indignats hi ‘acampen' Una vintena d'integrants del moviment 15-M protagonitzaren ahir una asseguda simbòlica a les instal·lacions de l'aeroport Central de Ciudad Real per mostrar rebuig a la gestió duta a terme a la infraestructura. "No hi ha avions per a tants xoriços", cridaren.• | Mariano Cieza Moreno

TW
0

L'aeroport Central de Ciudad Real queda sense vols comercials. La companyia de baix cost Vueling, l'única que operava des de l'aeròdrom i connectava la capital manxega amb Barcelona i Palma amb dos trajectes setmanals, deixà d'operar ahir, circumstància que deixa la infraestructura aeroportuària sense vols per a passatgers.

L'avió amb l'identificador de vol VY1999/IB5869 s'enlairava a les 14.45 hores de l'aeròdrom manxec amb 40 passatgers a bord. Aquest fou el darrer trajecte amb caràcter comercial que partí des de l'aeròdrom manxec, que continuarà obert per a vols privats mentre el Jutjat Mercantil de Ciudad Real, que porta el concurs de creditors en el qual és immersa aquesta infraestructura, n'autoritzi el tancament provisional per un any, tal com han demanat els administradors concursals. La decisió de la companyia de baix cost Vueling de deixar de volar des de l'aeroport de Ciudad Real es produeix coincidint amb l'acabament del contracte publicitari que va firmar amb la Junta de comunitats de Castella-la Manxa i pel qual ha rebut 2,36 milions d'euros.

Vueling, que va començar a volar des de Ciudad Real a començament del mes de novembre de 2010 amb quatre vols setmanals, que unien Ciudad Real amb Barcelona i París, sols operava en l'actualitat amb dos viatges setmanals, que partien des del Central a Barcelona.

D'ençà que va començar a funcionar l'aeròdrom, el desembre de 2008, el nombre de passatgers mai no ha estat significatiu. Així, fins al primer semestre d'enguany, la xifra de viatgers que han passat pel Central s'eleva a poc més de 100.000 passatgers.

Poca activitat de passatgers

El desembre de 2008,
el nombre total de viatgers va ser de 1.116, ja que era el primer mes de funcionament. El 2009 es va elevar fins als 53.557 passatgers. El 2010 la xifra va ser de 33.520 viatgers i, en els sis primers mesos d'enguany, la xifra ha estat d'11.844.

La infraestructura tanca quan es troba immersa en un procés concursal, després que un jutjat de Ciudad Real ordenàs suspendre en les seves funcions el darrer consell d'administració que gestionava les dependències. A més, en aquests moments, els treballadors es troben afectats per un Expedient de Regulació d'Ocupació (ERO), que s'aplica des de principi d'enguany.

L'aeroport Central de Ciudad Real, que inclou una pista de 4.000 metres i una terminal de passatgers de 28.000 metres quadrats amb capacitat per a cinc milions de viatgers, i una zona de càrrega per moure fins a 90.000 tones anuals, va ser el primer internacional de caràcter privat que es va obrir a l'Estat espanyol.

En la concepció inicial, l'aeròdrom es va dissenyar per oferir un gran ventall de serveis, que incloïen des de l'aviació comercial nacional i internacional fins a l'aviació de càrrega i instal·lacions exclusives per a l'aviació privada i esportiva, servei de manteniment de grans aeronaus i una zona d'estacionament per a avions de llarga durada. Segons el darrer informe concursal elaborat pels administradors concursals, el valor actual de l'aeroport rondaria els 700 milions d'euros.