Toxo s'ha referit a les 740.000 persones que esgotaran les seves prestacions per desocupació en el que queda d'any, així com a les que s'afegiran a aquestes el 2011 i a l'eliminació de l'ajuda extraordinària de 426 euros a partir de febrer. "Potser, del que parla el Govern, són d'una recerca d'un estalvi 12.000 milions d'euros en protecció a la desocupació per menor cobertura, ha expressat Toxo, que considera que amb aquestes mesures el "creixement de la pobresa i l'exclusió social pot tenir efectes tràgics" a Espanya. El secretari general de l'UGT, Cándido Méndez, ha manifestat que la pujada d'impostos anunciada pel Govern és "l'expressió del vull i no puc" i un "gest simbòlic" que apunta en una "direcció interessant", però amb "escassa capacitat recaptadora". Així mateix, Méndez ha expressat que el president del Govern s'ha "resignat" als plantejaments de l'Ecofin, del FMI i del BCE en voler reduir 17.500 milions d'euros més la despesa a Espanya i ha manifestat que espera que "no es fiqui la mà en els recursos per a la protecció per desocupació".
Tant Toxo com Méndez han instat el Govern a lluitar contra el frau i usar "recursos opacs en termes fiscals" per reduir el dèficit públic i atendre les polítiques prioritàries. Quant a l'acord assolit pel Ministeri de Foment i els sindicats sobre els serveis mínims en els transports durant la vaga general del dia 29, Méndez ha manifestat que assegura el dret de vaga amb la garantia de cobrir serveis mínims i essencials. Per això, Toxo ha declarat que el desig d'ambdós sindicats és que les condicions de l'acord s'ampliïn a tots els àmbits pendents de negociar els serveis mínims. Méndez ha sol·licitat que "no hi hagi comportaments empresarials o en administracions que pretenguin atemorir els treballadors que vulguin desenvolupar el seu dret a la vaga". Respecte a la reforma laboral, Toxo ha declarat que és "un retard dels drets laborals" que fomenta la temporalitat, ja que ha recordat que la contractació estable va descendir l'agost "a nivells que no es coneixien a Espanya des de fa dotze anys".
Pacte pels serveis mínims
El Ministeri de Foment i els sindicats CCOO i UGT han assolit avui un acord "global" sobre els serveis mínims a aplicar en els transports durant la vaga general convocada per al pròxim 29 de setembre que estableix el funcionament del 25% dels trens de rodalies. En una roda de premsa celebrada a les cinc de la matinada els responsables de Foment i dels sindicats han explicat els punts de l'acord, que també inclouen els controladors aeris. Es garanteixen el 10% dels vols peninsulars entre nou ciutats -Madrid, Barcelona, Santiago de Compostel·la, Oviedo, Bilbao, Alacant, València, Màlaga i Sevilla-, xifra que s'eleva al 50 per cent en el cas dels trajectes entre la península i els arxipèlags canari i balear i entre les pròpies illes, així com amb Ceuta i Melilla.
A més, queden coberts el 40% dels vols intercontinentals, en tant que en els trajectes aeris que parteixen de les nou ciutats espanyoles citades amb destinació a l'Espai Econòmic Europeu, més les ciutats de Fráncfort, Zuric i Milà, tindran uns serveis mínims del 20 per cent dels vols. Els serveis de terra -handling- tindran uns mínims del 50 per cent en el cas de Ceuta i Melilla i els aeroports insulars, mentre que en el cas de les nou ciutats espanyoles destacades queda en el 25 per cent i en la resta en el 10 per cent. En el cas ferroviari de les proximitats, s'elevaran els serveis mínims al 30% durant l'hora punta -de 6 a 9 del matí-, s'ha fixat també el funcionament de prop del 20% dels trens AVE -línies de Madrid a Barcelona, Sevilla i Màlaga i transversals.
Queden sense serveis mínims els trens de mitja distància i els de llarg recorregut convencional. Al FEVE es garanteixen dos serveis en hora punta -40 per cent del servei- i la resta de la jornada un servei per hora -el 25 per cent del total. Pel que fa al transport de viatgers per carretera, manté els serveis mínims en una quantitat idèntica a l'establert en la vaga de 2002, entre un i tres serveis de capçalera a final de línia i viceversa, segons el nombre de serveis diaris habituals. Respecte al transport marítim, es disposen serveis mínims entre la Península i les illes i Ceuta i Melilla.
Intensa negociació
Més de deu hores després del començament de la reunió ahir horabaixa, a les quatre i mitja de la matinada, van rubricar l'acord per part del Ministeri de Foment un equip encapçalat pel secretari d'Estat de Transports, José Luis Cachafeiro. Pels sindicats van firmar els secretaris de la Federació de Serveis a la Ciutadania de CCOO, Enrique Fossoul; el secretari de la Federació de Transports d'UGT, Miguel Àngel Cilleros, i la secretària federal de l'Administració Pública d'aquest sindicat, Yolanda Palomo. Foment i els sindicats negociaven des d'ahir els serveis mínims per al transport aeri, ferroviari i per carretera a complir durant la jornada de vaga general del 29 de setembre.
En la vaga del 27 de gener de 1994 hi va haver un acord parcial sobre els transports durant la vaga, ja que es van garantir el transport marítim, aeri nacional, per carreteres i FEVE en hora punta, però no hi va haver consens en proximitats i trànsit aeri internacional. El 20 de juny de 2002, amb uns serveis mínims similars als de la vaga general de vuit anys enrere, els sindicats van decidir recórrer-los per considerar-los abusius.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Aquests acords de serveis mínims no vinculen ni a la CGT ni a la CNT
2cs oh yeah!
Hauriem d'aprendre dels francesos. Ells si fan bones vagues per lluitar pels seus drets. Aquí som més individualistes i menys compromesos. Després vendran ses lamentacions