Crítiques del sector
La mesura ha aixecat les crítiques de la indústria del ciclomotor, que adverteix que, davant la perspectiva d'elegir entre un ciclomotor als 15 anys o una moto de 125 centímetres cúbics als 16, els consumidors poden optar per esperar-se. I llavors comprar-se una moto més potent als 16 anys, fet que podria fer augmentar els accidents i reduir "dràsticament" la indústria del ciclomotor. No obstant això, la normativa contempla un termini fins a l'1 de setembre de 2010 per a la posada en marxa dels canvis referits als ciclomotors per donar temps al sector a adaptar-se.
Així mateix, les previsions de l'Associació estatal d'empreses del sector de dues rodes (Anesdor) és que el sector, agreujat pels canvis legislatius, podria perdre enguany gairebé el 21% de les ocupacions i passar dels 23.240 als 18.400 treballadors. A més, fonts d'Anesdor assenyalen que, "a part del perjudici que pugui ocasionar-se a la indústria", la mesura podria generar un "greu problema de sinistralitat". En aquest sentit, des de la patronal asseguren que "existeixen precedents, com Grècia, que va elevar l'edat fins als 15 anys i veié augmentar la sinistralitat en els segments de cilindrada".
"Fins i tot apujaria a 16 anys per a ciclomotors i a 18 per a motos"
Des d'Aspaym de les Illes Balears, entitat de lesionats medul·lars i grans discapacitats físics, es donà ahir suport crític a la llei. "Ens pareix molt bé que endarreresquin l'edat mínima", assegurava el seu president, Maties Bosch.
Però va anar més enllà: "Fins i tot s'hauria de posar una edat mínima de 16 anys per conduir un cicloturisme i de 18 anys per a les motoclicletes, com els cotxes". I és que els accidents més greus tenen lloc amb les motocicletes, "i no pas amb els cotxes", va afirmar. Segons Bosch, els joves canviarien d'actitud si veiessin les conseqüències d'un accident. I afegeix: "Tot i que la xifra ha disminuït, encara és molt elevada!".
Els tallers de Mallorca passen pena de perdre més clients
Segons José Luis Frau, de l'Associació d'empresaris de la motocicleta (AEMOT), la reforma afectarà "com totes les altres: negativament". Frau assegura que el sector està neguitós, ja que elevar l'edat mínima dels 14 als 15 anys els farà "perdre clients". I afegeix: "Les nostres economies ja estaven malament, com per anar encara a pitjor".
Frau, a més a més, defensa una molt controvertida teoria: "Augmentarà la perillositat". Demanat per l'evident contradicció, Frau defensa: "Es carreguen la progressivitat. A poc a poc, els infants s'anaven familiaritzant amb els vehicles. Però ara els al·lots esperaran a tenir 16 anys per conduir directament una moto de 125 cilindres".
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.