En resposta en el Congrés a una interpel·lació del portaveu del BNG Francisco Jorquera sobre la situació dels aeroports gallecs, Blanco ha avançat a més que el seu departament no descarta la possibilitat de transferir a les comunitats autònomes alguns aeroports que no siguin considerats d'interès general dins del nou model de gestió aeroportuària.
Quant al comitè per desenvolupar noves rutes aèries, ha indicat que vol posar en marxa de manera "immediata" aquest instrument a Galícia.
Per això, ha donat ordre, segons ha explicat, perquè aquesta setmana es convoqui una reunió per proposar la firma del conveni que reguli l'activitat del comitè a què es convocarà a AENA, la Xunta, els ajuntaments de Santiago de Compostel·la, Coruña i Vigo, les Cambres de Comerç i els empresaris.
Ha recordat que una iniciativa similar ja es va implantar a Barcelona i donats els seus bons resultats s'estendrà ara a Galícia i en el pròxim trimestre a altres comunitats autònomes que han expressat el seu desig de posar en marxa aquesta eina.
Blanco ha assegurat que és una ferma determinació del seu ministeri no quedar-se quiet davant dels problemes i, després de reconèixer el descens del tràfic aeri, "en uns aeroports més acusat -ha dit- que en d'altres", s'ha compromès a escoltar els plantejaments dels governs autonòmics.
Sobre el nou model de gestió dels aeroports, ha recordat que la proposta del seu departament serà enllestida a finals d'any i ha insistit que vol tirar-lo endavant amb el consens de la Cambra Baixa i amb l'acord dels diferents governs autonòmics.
"Crec en la concertació institucional per impulsar aquelles mesures que generin activitat econòmica i desenvolupament, en aquest sentit concep la gestió dels aeroports i vull buscar el consens de la Cambra perquè aquest debat no sigui de confrontació política sinó que respongui a l'interès general d'Espanya i de les comunitats autònomes", ha afegit
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Resulta que a Espanya sols cinc aeroports son rendibles, els altres estan subvencionats acompte dels cinc.El fiasco dels aeroports de Ciudad Real i Huesca demostra la frivolitat en que Aena concedeix amb una total frivolitat concesions a aeroports que d´entrada ja es sap que tindran que esser subvencionats.Amb el tema del AVE passa lo mateix.Totes les ciutats volen el seu tren "TCV" amb una linias carisimas de construir i amb ocupacio que no pot amortitzar el cost. Tot que ho pagui el Estat - que som tots - Aeroports i Aves ruinosos pero politicament rendibles pels que estan al poder