Segons assenyala un informe preliminar, una concatenació d’errors tècnics produïts sumat a un possible error del pilot, que no hauria detectat que l’aeronau es trobava en ‘manera vol’ quan encara era a la pista, haurien impedit l’activació dels sistemes d’alerta i provocat el sinistre de l’avió.
L’informe de la Comissió d’Investigació situa l’inici dels errors en les 13.00 hores, moment en què es va frustrar el primer intent d’enlairament per una alerta d’alta temperatura. En aquells moments els tècnics van revisar la pana i van desactivar el pilot d’alerta, però no van detectar que l’avió es trobava en manera vol, la qual cosa anul·la un ‘delator’ sobre el funcionament dels slats i els flaps, bàsics per a l’enlairament.
La nau va rebre l’autorització de la torre de control a les 14.23 hores. Segons l’explicació que dóna la comissió, en aquell moment el pilot va iniciar el recorregut per la pista sense detectar que l’avió continuava en manera vol. Segons s’especifica, ja a l’aire, va saltar l’alarma de falta de potència i instants després es va produir l’impacte.
Per altra banda, la investigació judicial es manté oberta. Aquest dilluns en va transcendir la declaració del comandant d’una aeronau d’Iberia que va aterrar a Barajas just a l’hora que l’MD-82 d’Spanair intentava emprendre el vol. En la seva declaració davant de la Guàrdia Civil, l’home de 57 anys va ressaltar que en aquells moments es va produir un canvi del vent, dels 220 i 170 nusos en direcció sud anunciats per la torre de control instants abans als 50 en direcció est detectats pels instruments de mesurament de l’avió ja a terra. Així mateix va transcendir la manca d’informació i el desconcert que es va viure a la torre de control després de l’accident.
Spanair reprèn avui les negociacions del Pla de viabilitat
El 21 d’agost, els representants dels sindicats i la direcció d’Spanair havien d’asseure’s a la taula per encarar la crisi de l’aerolínia. El dia abans, tanmateix, 153 persones moriren en l’accident d’un avió a Barajas. Aleshores, els contactes s’aturaren en senyal de dol. I no fou fins la setmana passada que es tornaren a reunir.
Avui prossegueix una negociació que, a poc a poc, agafa ritme. Després que les diverses meses sectorials s’hagin reunit en els darrers dies, avui toca informar dels avanços en el conjunt de la Mesa Unitària, òrgan de decisió comú. Els treballadors hauran de barallar-se fort per evitar l’acomiadament de 1.197 d’ells, més si és possible en un context de pessimisme que copeja tot el sector aeri.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.