TW
0

El MD-82 de Spanair sinistrat el passat dimecres a l'aeroport madrileny de Barajas, en un accident amb 154 víctimes mortals, va tenir problemes tècnics en l'enlairament setmanes abans en un vol de Palma  a Copenhaguen, informa avui el diari danès “Ekstra-Bladet”.

El pilot del “Sunbreeze”, nom de l'aparell accidentat a Barajas, es va veure obligat a suspendre l'enlairament en detectar-se vibracions violentes a l'aeronau, segons el diari danès, que cita de forma indirecta testimonis d'un passatger.

Els tècnics van examinar durant una hora el MD-82, amb codi de vol JK037 i sortida prevista de Palma a les 7.30 hora local, que després va rebre permís per enlairar-se de nou i va realitzar sense problemes el vol a la capital danesa.

“Ekstra Bladet” reprodueix avui en portada una foto del “Sunbreeze”  enlairant-se a l'aeroport de Palma el passat 26 juliol, presa per Jan Persson, un danès aficionat a fotografiar avions i que havia acudit a acomiadar una amiga.

Notícies relacionades

“Les vibracions eren tan fortes que alguns passatgers en la part posterior van témer que la porta d'emergència saltàs pels aires”, declara al diari Persson, que es remet al testimoni de la seva amiga, que anava dins de l'avió.

En escoltar la notícia de l'accident de Barajas, Persson va revisar les seves fotos i va descobrir que es tractava del mateix avió que havia fotografiat a Palma, relata el diari.

L'avió de Palma anava ple de turistes danesos que tornaven al seu país després de passar les vacances d'estiu a les Balears.

Un portaveu de SAS declara al diari que l'aerolínia escandinava no té constància dels problemes soferts pel “Sunbreeze” a Palma, ja que la seva filial espanyola Spanair compta amb un equip independent per controlar la seguretat aérea.