TW
0

L'avió sinistrat ahir d'Spanair va tenir un problema de calentament excessiu d'una presa d'aire abans d'iniciar la carrera per enlairar-se per primera vegada, de manera que tornà als hangars i el problema fou "tractat i aïllat" pel personal de manteniment de la companyia que l'enllestí de nou per volar, segons el subdirector de la companyia, Javier Mendoza.

Aquestes declaracions es produïren a una roda de premsa, on també va assistir el president de SAS, Matss Jansson, grup propietari d'Spanair. Mendoza ha explicat que el personal de manteniment de la companyia tractà l'errada amb els procediments habituals d'aviació.

Detallà a més que Spanair ha repassat el problema amb experts d'Aviació Civil i no han trobat cap "anormalitat" en el procés, que fou seguit segons els estàndards típics d'aquests casos.

Sobre la qüestió de si s'hauria de deixar de volar en avions MD80, o sotmetre'ls a unes revisions especials, el director general de l'aerolínia, Marcus Heblom ha contestat que "no hi ha cap raó per pensar en retirar els MD80".