L'esmentada comissió, que està formada per set persones independents, està recopilant totes les proves i totes les dades relatives a la sortida de l'aeronau.
“En una tragèdia de la magnitud d'aquest tipus demanam la màxima celeritat, perquè cal donar una resposta molt més ràpida que en altres circumstàncies a tots els afectats i a la societat”, va assenyalar la titular de Foment en declaracions a la Cadena Ser recollides per Europa Press.
La ministra va explicar que la comissió ja té totes les dades, les quals no es poden fer públiques, encara que va confirmar que el pilot de l'aeronau donà la volta en el moment en què s'anava a enlairar per sol·licitar una revisió, essent els responsables de manteniment de la companyia els que van autoritzar de nou la sortida.
A partir d'allà, segons va explicar, seran les caixes negres i les dades recollides ' in situ' les que permetin identificar les causes del sinistre a fi d'exigir responsabilitats i evitar que es produeixin accidents d'aquesta magnitud.
La ministra va assegurar que Spanair està col·laborant i oferint tota la informació per conèixer el resultat final amb la major celeritat possible, si bé va assenyalar que ahir es va retardar en oferir la llista de passatgers, el que va provocar molta inquietud entre els familiars.
Així mateix, en declaracions a RNE, Àlvarez va reiterar que serà la investigació i els jutges els que determinin quines han estat les causes i els errors que van provocar el fatal desenllaç.
Preguntada per si Spanair podria haver descuidat la seguretat dels seus avions aquest any donada la situació de crisi per la que travessa, Àlvarez es va limitar a dir que ha estat un accident.
“No m'atrevesc a dir això, crec que ha estat un accident i haurem de veure les causes per exigir responsabilitats”, va dir la ministra, que va afirmar que la companyia ha passat totes les inspeccions el 2007, entre elles 13 específiques i 24 d'aleatòries.
D'altra banda, va explicar que ja han estat identificats 14 dels 153 morts en el sinistre i va avançar que, malgrat les dificultats de la identificació dels cadàvers, en dos dies podrien estar tots identificats.
Els morts en l'accident van ser traslladats al tanatori instal·lat al Pavelló número 6 d'Ifema, el mateix que es va habilitar després dels atemptats de l'11 de març de 2004.
Finalment, va confirmar que l'aeroport de Barajas és “totalment operatiu” i treballarà amb normalitat durant la jornada d'avui.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Na Magadaleneta en la seva línia. Això no son els forats de l'AVE