Vueling perd uns 33'72 milions, cinc vegades més que l'any 2006

Aquesta publicació provocà la caiguda en borsa de l'aerolínia

TW
0

El descens dels preus de bitllets d'avió i l'increment del preu de carburant ha provocat que l'aerolínia de baix cost Vueling perdés 33'72 milions d'euros en els primers sis mesos de 2007, cinc vegades més que en el mateix període de l'any anterior. La presentació dels resultats de la companyia va provocar ahir la caiguda en borsa de l'entitat, que al tancament del parquet madrileny assolia el 30% i la situava en el pitjor moment en la història de la seva cotització.

Segons les dades remeses per Vueling a la Comissió Nacional del Mercat de Valors, l'aerolínia registrà un Ebitdar "resultat d'explotació abans d'amortitzacions i noliejament de flota" negatiu de més de set milions i mig d'euros, cosa que suposa un 5'14% més del que es registrà en el primer semestre de 2006, ja que, tal com van apuntar fonts de la mateixa empresa, la pressió competitiva en tarifes en el segon trimestre de l'any passat va tenir un impacte «major de l'esperat», si bé el preu del petroli continua augmentant.

Paradoxalment, els ingressos totals de la companyia s'incrementaren un 57'3% respecte al mateix període el 2006, atès a l'augment del nombre de passatgers un 78'7%, ja que passaren dels 1'39 milions dels primers sis mesos de l'any passat als gairebé 2'5 milions de viatgers de gener a juny d'enguany.

També s'incrementà el nombre de rutes oferides per Vueling, que assolí els 54 itineraris, un 25'5% més respecte als 43 que realitzava en els primers mesos de 2006, amb una flota de 21 avions Airbus A320, amb una mitjana d'1'8 anys.

Així mateix, l'aerolínia destacà els resultats «positius» assolits gràcies a les iniciatives posades en marxa en matèria d'ingressos complementaris i al «bon comportament» de les línies de cost de 'handling', després que posàs en marxa les activitats d'«autohandling» a l'aeroport del Prat el maig passat. A més, indicà la millora en 0'06 cèntims d'euro pels Seients per Quilòmetre Oferit (AKO), en la gestió d'altres despeses d'estructura. Tanmateix, totes aquestes iniciatives no frenaren les fortes pèrdues originades principalment per l'encariment del cru, que també provocaren una forta caiguda dels valors en borsa de l'entitat, que se situà en el pitjor moment de la seva cotització, ja que durant la seva vida en el mercat les seves accions mai no havien cotitzat per sota dels 20 euros.