TW
0

El conveni firmat entre el Ministeri de Sanitat i Consum i la Federació Espanyola de Cadenes de Restauració Moderna contra l'obesitat ha quedat anul·lat després que el Departament que dirigeix Elena Salgado en denunciàs les «reiterades» violacions en els darrers mesos per part de Burger King, segons anuncià ahir la mateixa ministra en roda de premsa.

En concret, Salgado va anunciar la nul·litat el conveni que es va firmar el 2005 per combatre l'obesitat, especialment la infantil, pels «incompliments reiterats per part de Burger King», una de les empreses que pertanyia a aquesta associació, del compromís de no promocionar racions gegants del seu producte en realitzar publicitat de la seva hamburguesa XXL i seguidament una altra campanya similar.

Durant la presentació del llibre Nutrició, activitat física i prevenció de l'obesitat, la responsable de Sanitat va reconèixer que Burger King ha retirat algun dels anuncis «més agressius» de les seves hamburgueses. Tanmateix, segons Salgado, després que el seu Ministeri anunciàs la nul·litat del primer contracte, l'empresa de menjar ràpid no s'ha manifestat disposada a firmar un «compromís per escrit» per renovar el seu compromís amb l'Estratègia contra l'obesitat en un segon contracte ja individual.

Salgado va subratllar que la resta d'associats que s'hi comprometin per escrit podran subscriure nous convenis amb el Ministeri i va apuntar el cas de McDonalds, una empresa de les mateixes característiques que Burger King que ja ho ha fet. També ha mostrat per escrit la seva voluntat de firmar un nou conveni contra l'obesitat el Grup VIPS, segons va anunciar la ministra.

La responsable de Sanitat va voler deixar clar que el seu Ministeri «no té res contra les hamburgueses» i que considera que aquest aliment «pot formar part d'una dieta», sempre que es consumeixi «amb moderació». «El seu consum moderat en els menors és decisió dels seus pares i tutors», apuntà Salgado, per qui «per cada adolescent rebel que es prengui cinc hamburgueses per contradir les seves recomanacions, hi haurà dos pares que s'ho pensaran dues vegades» a l'hora de deixar que el seu fill consumeixi aquests productes.