El president d'Iberia, Fernando Conde (esq) i Bernat Obrador de Sepla signaren l'acord davant la titular de Foment.

TW
0

La direcció d'Iberia i el sindicat SEPLA signaren ahir al Ministeri de Foment, en presència de la seva titular, Magdalena Alvarez, l'acord pel que se suspèn la vaga de pilots que començà a les 00.00 del passat dia 10. La ministra digué que el Govern serà «garant» d'aquest acord i anuncià que es crearà una comissió paritària de seguiment entre el SEPLA i Iberia. Com a conseqüència d'aquesta vaga, la companyia ha cancel·lat uns 240 vols diaris, un terç dels programats, durant els dies que ha durat l'aturada.

L'acord el signaren el portaveu sindical del SEPLA, Bernat Obrador, i altres representants del comitè de vaga per part del col·lectiu de pilots i pel director de Recursos Humans d'Iberia, Sergio Turrión, i el director general de l'aerolínia, Enrique Donaire, en representació de la companyia aèrea. El document rubricat presenta alguna diferència «de matisos», en opinió d'Iberia, respecte a la proposta que el sindicat va rebutjar dilluns a la seu de l'aerolínia i una altra proposta que Iberia va fer arribar dimarts horabaixa al sindicat.

Entre les diferències destaca l'apartat referent a que Iberia pugui renunciar a operar la xarxa de curt i mig radi, de manera que s'impedeixi el compliment efectiu de la garantia de que Catair no afecti, en cap cas, als llocs de treball dels pilots d'Iberia. Al document original, el punt anterior apareixia com un «principi de bona fe», mentre que en l'actual s'inclou en el primer punt com «garantia de manteniment de feina». En aquest apartat de les garanties es modifica també el punt tres, que ara afegeix un paràgraf on s'estableix que les necessitats per als vols de llarg radi es cobriran amb pilots d'Iberia, permetent així la «promoció» d'aquest col·lectiu.

Iberia que, segons la proposta anterior, garantia la feina dels pilots, es comprometia a no realitzar expedients de regulació ni acomiadaments per causes econòmiques, tècniques, organitzatives o productives. El nou acord estableix també que quan Iberia abandoni una ruta, a més d'explicar a la Comissió Paritària les raons de l'abandonament, ha d'informar de l'impacte que, en matèria de feina, pugui tenir la mesura sobre els pilots.