TW
0

L'anàlisi de la caixa negra del comboi del metro de València que descarrilà dilluns confirmà l'excés de velocitat com la causa del sinistre. Segons confirmà el conseller d'Infraestructures i Transports, José Ramón García Antón, el tren anava a 80 quilòmetres per hora en un tram en el qual el límit és de 40.

Mentrestant, continuen hospitalitzats 11 ferits, 4 de molt greus, i que se sumen a les 41 víctimes mortals que resultaren del recompte final de víctimes.

Les primeres anàlisis fan pensar que el maquinista, que es troba entre les víctimnes mortals, pogué sofrir algun tipus d'indisposció ja que, segons detallà el secretari general del Sindicat Ferroviari, Fernando Soto, va pitjar gairebé a fons l'accelerador i just abans de l'accident accionà la palanca cap enrere tractant de rebaixar la velocitat. La caixa negra ha revelat que en el moment del sinistre el comboi circulava a 80 quilòmetres per hora, el doble del permès en aquest tram.

Notícies relacionades

De les persones que van perdre la vida en la línia 1 del metro, 29 eren dones i 12, homes. La major part dels morts eren persones de l'àrea metropolitana de València i cinc de la capital. Cinc són estrangers -un home argentí, un altre de paraguaià, un veneçolà, una dona búlgara i una de colombiana-. La resta són espanyols.

Per edats, hi ha una persona de 20 anys; set d'entre 21 i 30 anys; sis d'entre 31 i 40; cinc d'entre 41 i 50 anys; vuit d'entre 51 i 60 anys, i vuit d'entre 60 i 70.

El portaveu del Govern valencià, Vicente Rambla explicà que s'ha aconseguit identificar les víctimes «en un temps molt ràpid» gràcies a la tasca realitzada de manera continuada durant tota la nit per més de 20 forenses. Això no obstant, subratllà que «en algun cas fou molt difícil, per no dir impossible» establir la identificació, amb inspecció ocular i s'hagué d'obtenir suport científic. De fet, al tancament d'aquesta edició faltava per identificar una persona.